Sådärja..

Då sov lillprinsen och här sitterjag och väntar på att lunchen ska bli klar :)
Försökte natta honom på baksidan idag eftersom det känns lite halvt otäckt att ha honom stående på framsidan. Dessutom har jag världens mest väsniga granne just nu. Gick ju inte alls bra att natta på baksidan om man säger så.. Vincent somnade och tjoff så när jag gick kom ögonen upp och han var klarvaken.. Bara att gå ut och gå några varv runt gatan igen..
Vincent har annars varit så solig hela morgonen. Han älskar att visa vad han kan. Visa tavla.. visa lampa.. klappa och vinka. Han blir bara överlycklig när man visar att man förstår honom och ger stora lyckliga leenden till svar. Lycklig unge och lycklig mamma!
Tänkte ju lägga upp några bilder från förra veckan som gick eftersom jag var urusel på att blogga. Tycker inte riktigt att jag hinner med allt jag vill just nu och tycker att jag sover bra men ändå ser trött ut för jämnan. Blir liksom aldrig färdigsoven känns det som. Undrar varför..
Ska försöka sova ut riktigt under semstern som ändå börjar närma sig. Fråga mig bara inte när den börjar för det har jag faktiskt urusel koll på *fniss*.
Men jag antar att det inte kan vara mer än en och en halv månad kvar och det känns helt ok! Antar även att det liksom är lite av en tvåbarnsmammas roll att faktiskt vara lite trött. Börjar ju ändå bli sååå mycket lättare nu när Vincent blivit lite större och sover bättre! Nu är det mer att springa och jaga honom och alltid ha koll så att han inte kan skada sig som tar den mesta energin!
Pratade förresten med finaste kollegan Bea om dethär att bli tvåbarnsmamma igår och om det var som jag hade föreställt mig.
Blev faktiskt ett bestämt NEJ som svar på den frågan. Hade kanske sett det lite annorlunda hur det skulle bli. Varken sämre eller bättre bara annorlunda! Har nog förändrats en hel del själv sedan Vincent kom. Fått en annorlunda lugnare syn på livet
Nej nu vägrar Vincent verkligen att somna måste sluta!
0 kommentarer