Ibland

händer det sådär jättemycket fast mest ingenting. Masssor med vardag och ingen tid över. Så känns det som det gått sista tiden. Visst.. jag har jobbat mycket och det har varit en hel del med hus och lägenhet. Vi har SÅLT LÄGENHETEN! Helt utan att ha lagt ut den eller behövt ha mer än en visning och den såldes direkt!
Dessutom måste jag säga att vi fick precis så mycket som vi ville ha för lägenheten och jag i egen hög person prutade ner mäklararvodet med mellan 25 000-30 000 kr beroende på vilket paket vi valt. (Jag minns inte om vi valde "guld" eller "silver". Så lägenheten blir såld med hjälp av mäklare, vi får hjälp med husdeklarationen nästa år och allt är frid och fröjd i husköparland.
herregjisses.. bättre än bra.. med lite flyt nu så kan vi helt slippa topplån eftersom vi sparat som små dårar de senaste åren och fick bra för lägenheten. Gud vad underbart!!!
datum för flytt blir 30/11 och Martin har tagit semster en hel vecka så vi har gott om tid att flytta. Natten innan försäljningen bor barnen hos mormor och morfar och vi åker själva och lämnar nycklar hos mäklaren. Därefter bor vi en månad i Degeberga och hos mormor och morfar (ni vet.. jag är så feg att jag inte vågar sova ensam utan M i huset..) i Januari flyttar vi till Limhamn till lägenheten som Martins arbete äger. (måste ta reda på adressen..) och där stannar vi tills huset är klart någon gång mellan mars och juni.
Som sagt mycket hus i detta huvudet för tillfället med numera lugna härliga husfunderingar och inte mycket oro.
Flisan och Vincent börjar i förskolan i Västra Ingelstad i augusti och Martin är hemma och skolar in. Mespluppsmamsan slipper gärna detta moment.. blev mååånga tårar förra gången.. iisch!
I veckan har jag annars visiterat modern och fadren i Kristianstad.
Har varit lite försiktig med anledning av barnens mycket dåliga sömn när vi varit där. Jag har varit sviiiintrött och knappt orkat umgås med mamma och pappa de andra gångerna. Denna gången var det lite bättre och barnen vaknade bara varannan timma på nätterna. Nu vet jag lite mer hur jag ska göra och det känns bra att kunna åka och hälsa på. Så nästa fredag när Martin ska på trivseldag åker vi minsann dit igen och tränar vidare. Nästa vecka kommer för övrigt mammsen hit på måndag och hänger med mig och kidsen på en helmormorsdag. (tjohooo) och på tisdag kommer pappa och de stannar över natten då de ska åka till tyskland tidigt onsdag morgon. Det ska bli kul! Torsdag blir det nog äntligen läge attt träffa Lina igen. Är evigheter sedan vi sågs senast! Idag är Flisan på förskoleutflykt i Ängelholm och kommer hem klockan FYRA!!
Jag ick tuppjuck igårkväll när jag insåg att hon skulle vara borta hela dagen och såg nog ordentligt ledsen ut i bilen när de hämtade mig på jobbet sent igår kväll.
"men mammaaaa" sa Flisan med huvudet på sned..
"Jag KOMMER ju igen! Du behöver inte vara ledsen" sda hon vidare med ett stort mycket vuxet leende..
Sötemumsan.. hon fick iallafall en matsäck som hette duga med sig efter min separationsångest..
Köttbullar och makaroner, sex sorters kex.., avacado, smoothie och... sådana där blåsare som tutar som man har på kalas.. Tja.. jag vet.. men hon ville så gärna ha och hon var så söt och blev så glad..
Suck!
Längtar redan efter henne..
Nu ska jag och Vincent äta frukost och därefter bär det ner till jobbet följt av SHOPPING (TJOOO) med finaste goaste sötemums Sofia och Molly!
Hoppas jag orkar hela dagen för av någon anledning vaknade jag kklockan sex imorse och kunde inte somna om. Typiskt va.. men det känns ok och bättre ska det bli efter dagens första espresso ;)


















0 kommentarer