vet inte

Vad det är med mig när M är hemma men på något lustigt vis så slutar min hjärna att tänka logiskt. Istället går den i spinn och verkar tänka i cirklar av att allt är möjligt..
Igår till exempel pratade jag med mamma om att vi måste bestämma dag för danmarksresan.. Ja tisdag eller onsdag.. Eller torsdag sade jag glatt.
Ja tjenare sade jag idag till mig själv.. Hur tänkte du där lilla avstängda hjärnan.. Tisdag är vaccination i Svedala 16.30 onsdag är Älvsbyhusmöte Kl 16 och torsdag ska vi träffa Lina och Lilly.. Hjärna stängningen fortsatte igårkväll när jag lagade middag. Kassler potatis och varför inte en härligt mumsig tsatsiki sade hjärnan. Man tackar sade magen och jag och tsatsikiburken hade dessutom ett sent hett möte efter att barnen somnat vilket resulterade i en tom burk. Inget konstigt alls om jag inte är såinibombens överkänslig för rå vitlök..
Kl två vaknade jag av världens magknip och sedan satt jag dubbelvikt i sängen till närmare fem. Tjenare...aj...
Det postiva i hela härligheten var iallafall att jag kalibrerade hjärnan och fick upp ögonen för mitt förvirrade tillstånd. Vaccineringen kan vi inte flytta så det som får stryka på foten är att M får gå ensam på Älvsbyhusmötet och stackars fina Lina får helt kallt överleva (återigen) utan att träffa oss på torsdag då pappa kommer för att hämta hem mormor..
Nä nu ska jag och min väldigt onda mage gå upp och förgifta oss med lite kaffe.. Hej och aj på ett tag..
0 kommentarer