Tomt

Man tror det liksom inte innan hon åker men herregud vad tomt det blivit sedan Flisan försvunnit till mormor och morfar. Plötsligt är här ständigt välstädat och snoffat överallt. Inga kladdiga fläckar här och där, inga muggar överallt, inga klädbyten i hörnen, inga pennor att snubbla över, inget gräs på golvet, ingen ständigt full diskmaskin, inget konstant tvättande och fixande, ingen som drar ner byxorna på mig (eller jo det finns det iofs fortfarande..) men ingen som ständigt finns med och vill hjälpa till och kramas från och till.
Det är tomt, förbannat tomt!
Inatt kunde jag bara inte sova. Låg vaken medan tankarna susade fram tills klockan var över tre. Saknade Flisan något fruktansvärt så mycket att det rann en och annan tår stundtals. Detdär med den ljuvliga egentiden.. tja den är härlig två dagar men sedan blir det faktiskt mest tomt. Längtar efter henne så att varje liten cell i kroppen skriker "Flisan kom heeeeem!!" Men det går ju inte :(
Mamma och pappa har ställt in sig på att få ha henne tills på söndag och har redan lovat henne en hel massa kul som de ska hitta på. För Flisan är det mest roligt, förutom på kvällarna, när hon saknar oss. Längtar till söndag så det gör ont.. Som tur är kommer jag iallafall ha annat att tänka på dels ikväll när vi ska på inflyttningsfesten och dels i helgen då jag jobbar heldag både lördag och söndag. Ska bli härligt att jobba! Kanske lite extra härligt ska det bli eftersom jag ska jobba med finaste härligaste Bea!
Får se vad M och jag hittar på idag för att fördriva tiden fram tills vi ska hämta Chrille som ska åka med oss inifrån stan. Kanske blir det en liten runda till Västra Hamnen lite senare. Gjorde ett tappert försök att gå ut vid elvasnåret men gav upp. Galet kallt när solen försvann jag frös som en en dåre och M gick med på att ge upp och försöka senare. Sitter med en kopp te nu och tinar upp. Nix nu ska här kollas kläder tills ikväll och packas väskor. Behövs en hel del även om min underbara stora skrutta saknas...
0 kommentarer