the fat boob-lady..

has sung.. för amningen för min del. Faktiskt för lite mer än en vecka sedan nu när jag räknar efter. Det gick bara inte längre. Vincent ville inte och jag hade mjölkstockning och försökte och försökte. Ibland gick det två dagar innan han ville ha och då var det inte roligt. Stressande som tusan och jobbigt att gå och hoppas och vänta på att han eventuellt ska vilja. Trodde ändå att jag skulle ångra mig om jag lade av men verkligheten blev en helt annan. Istället för att sakna det kändes det som en stor lättnad och jag kan koppla av mer när jag bara ligger och gosar med Vincent nu.
Blev ju till slut att alla gosestunder blev en chans till att kanske han skulle amma lite och en liten besvikelse när han inte ville. Så jag är lättad och glad att jag änteligen slutade. Igår kändes det också som en stor lättnad när jag var ute med Annika och vi började prata om amning. Amning är underbart härligt, när det fungerar, men också kan jag inte förneka ett ständigt koppel och en klump i magen att ens lilla bebis plötsligt kanske ska bli urhungrig när man inte är där. Trots det så hade jag gärna ammat vidare om han velat.. men det är ewn lättnad att ha gett upp.. Gav det ju ganska många månader trots att det funkade dåligt..
0 kommentarer