Stackars Vincent..

Som har världshistoriens rinnigaste nos och säkert tänder på g. HUGA vad det var en grinig morgon i Schöniska hemmet imorse. Men som tur var var visade Flisan upp sig (till min STORA glädje) från sin allra bästa sida!
Vet inte exakt vad klockan var när jag vakande men runt kvart över sex tror jag. Somnade som tur var om en slummer mellan åtta och nio men när Flisan ropade "Mamma vaaakna det är dags att gå upp" Ja då var det ändå inte mycket liv i den Schönska kroppen. Fick mitt kaffe, dagen blev bättre, Vincent matades.. eller vad det nu skulle kunna kallas.. Han skrek som en stucken gris och jag fick liksom skjutsa in maten när gapet gapade. Usch isch måste ha hit the rock bottom imorse på dålig start på dagen. När det var dags för Vincents tioslummer var det tvärstopp. Entimmeochfyrtiominuter senare.. sov han..
*huh*
Hade han bara varit vaken.. men det var han inte.. han skrek och precis ALLT var fel.
*huh*
Men sen, ja sen blev dagen finemang! Sofia och Molly kom och vi mumsade smörgåstårta med alla tre minisarna. Molly var en fining och Vincent.. ja han skrek igen när jag skulle mata honom men liite gick in och det var inte en sådan katastrof som det var under frukosten. Promenad i kylan blev det sen med pitstopp på lekan och på skoaffär för att inhandla mina nya ursnygga pjucks!
Äntligen ett par rediga gympisar att lalla runt i på alla lekplatser vi för tillfället besöker. Flisan älskade mina nya pjucks och gick glatt in dem under kvällen. Kvällsmaten blev konstig morotssoppa med smörgåstårterest och hamburgare. Suck.. total misär på matfronten för tillfället. Noll lust för vardagsmatlagning!
Imorgon blir det jobb och med brist på barnvakt så får kidsen följa med mammsen till arbetet. Som tur är kan M sluta tidigt så han hinner hämta upp minisarna preciss innan mina klienter trillar in. Hoppas bara han inte blir sen..
Kul med jobb och härligt att kunna jobba på kvällar och lappa ihopa arbetstider så att både M och jag kan jobba! Nope nu sover Flisan brevid så nu är det dags att gå ut och sniffa på maken innan det är nattinatti. Imorgon blir det ju knappt så vi hinner säga hej innan det är dags att gå och lägga sig så det är bäst att passa på..

Men titta här då! Ännu en sittdel har inhandlats till syskonkärran så att båda minisarna kan sitta OCH Vincent kan ligga ordentligt i sin liggdel under sin slummer! Kalas!!



hoohhoooo så tomt det fortfarande var här..



Världens finaste tjej.. som idag stolt berättade för Sofia att när hon är på förskolan då saknar hennes mamma henne JÄTTEMYCKET!! Stolt.. finaste goungen och så sant.. så sant..
(fina pjucks eller hur?!)

0 kommentarer