Nyårsafton.. dagen efter..

Måste nog säga att det var min absolut lugnaste nyårsafton om man bortser från de år jag varit gravid alt.. precis fått bebis..
Eller tja jag har ju nästan precis fått bebis eller varit på tjucken de senaste fyra åren så det kanske egentligen var fem år sedan det var en blöt nyårsafton senast *fniss*
Hade jättemysigt iallafall. maten var kanongod med mozzarella till förrätt (Lovisa), oxfilé och bakad potatis till huvudrätt (Nina) och pannacotta med vit och mörk choklad och färska jordgubbar till dessert (jag!).
Rösten var liksom bara inte alls med mig under kvällen och vid tolvslaget kände jag mycket mer för champis än för champagne så det blev det. Får väl se om vi kan knäcka vinflaskan och champagnen någon annan kväll när man är liite mer alert för partay.
Vincent var ju som en dröm som vanligt och fick förvånande blickar över att han är så übersnäll och tyst. Tre minuter middag.. äter tokbra.. lite gos i famnen.. sitter med tyst och snällt vi bordet.. nattning tre minuter i björnen och sen duns ner i vagnen så sover han som en sten.
Drömbebis..
Sötmumsen blev nog iallafall trött igår för han somnade som en sten nu igen efter frukost som han kanske inte var sådär värst sugen på. Kändes mest som att han var sömnig faktiskt så nu ligger han i extrarummet i vagnen och sover så gott så gott.
Flisan och jag vaknade tidigast imorse och hann med att spela lite räknespel på mobilen och lära oss bokatven B i bokstavsböckerna jag gav henne i julkapp. Känns inte riktigt som att hon är sådär värst intresserad faktiskt men jag kämpar på och liite går väl kanske in iallafall..?
Hon är precis som sin mor ganska så hialös och vill att allt ska gå fortfortfort.. Gillar inte riktigt detdär koncentrerade arbetet direkt så kanske böckerna är ett bra sätt ändå?

Nu har jag pussat av Flisan och pappsen som gick iväg ut på upptåg. Ingen aning om vad de skulle göra men det verkade som att de tyckte det skulle bli lika kul båda två. Jag är hemma och städar under tiden lille V sover men ååå så skönt det är!
I veckan blir det mysigt kompismys med Soffipropp FORTFARANDE med bebis i magen som skulle kommit den 20 december.. Tisdag blir det kanske Lina eller Nina.. eller onsdag eller torsdag.. Vi tar det lite som det kommer helt enkelt. Torsdag kväll ska vi ialalfall fira Ms födelsedag med Lovisa, Håkan, Vera och pyttebebis i magen. Fredag blir det födelsedagsfirande i Ystad (!). Nä jag tycker det hade varit roligare att fira hemma men det är inte jag som bestämmer så jag har inte sagt ett knyst. Iiinte ett pip faktiskt! Ska faktiskt ändå bli roligt och mysigt att träffa gammelmormor och morfar med Vincent så jag har ingen anledning att gruffa! Får bli födelsedagstårta på torsdag kväll istället helt enkelt.

Om ni vill veta vad M ska få så får ni klicka här
Anledningen till det är att ibland vid sällsynta tillfällen läser M bloggen och därför tänker jag inte skriva vad det blir. Men tyst kan jag ju inte vara *hihi* Känner väl mig ;) Skönt att vara tillbaka i vanliga rutiner igen i vart fall! (tråkfia va;)?



0 kommentarer