M kör sitt eget race ikväll

och tänker att han ska varva ner Flisan inför det tidiga sänggåendet. Man kan minst sagt säga att vi snurrat lite runt på dygnet under julhelgen men M har nu stora förhoppningar om att kunda vända tillbaka allt genom sin nya metod.
Metoden går ut på att han ska varva ner Flisan väldigt bestämt. Hon har alltså sedan en knapp timma tillbaka inte får göra ett smack annat än det just han vill dvs borsta tänderna och klä på sig pyjamas.. dessutom en som HAN valt.
Öh.. det går sådär kan jag säga..
Inte för att jag är proffs men jag vet iallafall att detdär att försöka bestämma över Flisan en timme innan det verkligen blir allvar med sängandet blir.. katastrooofoo..

Och jepp.. skrik och tandagnissel är det. M på trist humör över att börja jobba imorgon och Flisan sur som tusan för att hon inte får leka förskola som har sånglektion i sovrummet med sin elgitarr. Hon har tidigare ikväll mycket högtidligt släppt in alla barnen i sovrummet en efter en (dvs. mig och Vincent) sen alla andra låtsaskompisar. Vi har blivit ordentligt tillrättavisade att hålla tyst under tiden hon/vi sjunger (fast vi sjunger hela tiden fel enligt henne och då får vi inte sjunga mer..)Vi ska dessutom vara knäpptysta mellan sångerna och sitta still.
Jag och Vincent har lytt mycket duktigt och borde få guldstjärna!
Flis har suttit i mitten med elgitarren i famnen och sjungit hittepåvisor för full hals. En härlig fast lite sorglig sång ikväll var "jag vinkar på farmor i himlen-sången" en ny lite otippat låt måste jag säga..
Och nä om ni undrar, jag vet att det inte är någon elgitarr hon fått utan en helt vanlig gitarr.. men nu var det ju så att hon önskade sig en elgitarr och när hon öppnade paketen så tjöt hon.. en ELGITARR.
Vi var tysta några minuter och tvekade om vi skulle rätta henne men nej.. Är hon glad så är vi glada! Hon säger inte heller elgitarr på ett vanligt sätt utan lite som spanska ni vet om man skulle säga el guitarra fast istället säger gitarr på svenska el gitarr fast i ett svep utan paus mellan orden. Tja svårt att förklara men gulligt låter det iallafall :)
Nixpix nu får jag nog in och ingripa i rummet brevid där det hörs en heel del gnöl för tillfället.
0 kommentarer