Blev lite dramatik idag

när jag bytte blöja på Vincent precis innan vi skulle gå och hämta Flisan. I blöjan fanns det nämligen vad som såg ut som blod från den lille snoppen. Mycket obehagligt såg det ut och mycket rädd blev jag..
Efter några samtal till BVC som inte svarade såklart ringde jag vidare till 1177. Fick reda på att det nog inte var någon fara om det inte fortsatte och jag skulle vänta med att åka in till barnakuten tills jag såg om det kom mer.
Kände mig lugn.. eller ja så lugn som man kan göra när ens barn ser ut att kissa blod..
Hade följe till förskolan med Nina och efter att ha hämtat våra små treåringar stannade vi till på mackefika hos Wiklundarna. Marcus kom precis lagom till fikat och vi hade en riktigt härlig sådan där grannmysig vardagsfika. Sicken lyx att ha Wiklundarna dörr i dörr! Behöver knappt klä på V innan vi ska dit. Bara ner i vagnen med en rejäl filt så håller han sig varm och go de få metrarna det är bort till gården brevid. Härligt!
Flisan och Noah leker så otroligt bra ihopa. Inte ett bråk, inte en höjd ton utan bara lugn lek tillsammans. De hjälper varandra och samsas och är så attans goa och lugna ihopa.
Lillfia och Vincent låg ihopa på golvet och mös. Vincent tyckte iofs att lillfia var en attans söt liten tösabid och försökte knipa henne lite gott i kinden. Det fick han inte och flyttades attans kvickt en bit bort. Det roliga är att Lillfia är så lång så att de nästan är lika stora trots att det skiljer fyra månader mellan dem. Och ändå ligger Vincent bara en pyttebit under normalkurvan i längd. Lillfia är i vilket fall som helst söt som en pralin!

Behöver jag säga att jag fullkomligt ÄLSKAR att få vara hemma med denna här..



Fick till och med till en bild på bissenissarna idag!




en styck mosad bebis




gosungar!




Men händer det så mycket en dag så är det befogat att lägga sig på grodan och somna..


0 kommentarer