när jobb är rena semestern

Usch då känns det inte bra i mammahjärtat.. Men gudarna ska veta att det var precis så det kändes idag! Hade tokigt roligt med kollegan och trivdes som fisken i vattnet. Gillar jobb, gillar goa, roliga kollegor och herregud så lugnt och skönt vi hade det!
Kom ut i bilen och där satt Flisan och började genast skälla ut mig för att jag varit borta. Hon älskade ju mig och då skulle inte jag arbeta!
Om hon bara visste.. Om hon bara anade att hennes mamma varit på jobbet och bokstavligt talat vilat upp mig. Ljuvliga pussar, mys och gos fick jag när vi kom hem. Sen hade Flisan och jag kylskåpstömningsbuffe med massa mums innan hon somnade i min famn ivrigt sniffande på mig och mumlandes "mammi miin mammi". Då mår man gott i hjärtat igen.. Vincent sken, trots febern, som en sol över att jag var hemma och busade vilt med sin mams när febern gick ner med Ipren. Nu snusar båda minisarna gott och vi hoppas inte det blir en klockan fem-morgon imorgon. Då tror jag att jag smälter ner till en kladdeblöt snorgrön pöl på golvet...;)
nä nu ska jag hoppa in i duschen innan det är nattisnattis

0 kommentarer