*gah*

Vilken urdålig uppdatering!
Ursäkta ursäkta men vi flög iväg till finaste mormor och morfar i helgen och bestämde oss för att stanna plötsligt alldeles mycket längre än vad som var menat från början. Visst det var lite meck i början innan alla, stora som små, var inkörda på den nya miljön (läs något kaosartade miljön ;) Men tjoff en dag senare var alla stabila och nöjda med den nya spännande tillvaron!
Bara det att Vincent sov på golvet på en madrass med syrran och mamma.. tja det var lite meckigt första natten då han kanske inte riktigt tyckte att det var så hemamysigt. Men skam den som ger sig och nu några nätter senare slumrar hela familjen hur gott som helst på golvet!
Har varit en ganska lugn vecka med lite lagom utflykter och lagom massor med god mat och dryck. Har verkligen känts som att vara på semester på många sätt och vis. Sena snackekvällar med mamma, brasa och skratt och massa mys. Så himla härligt att jag skulle kunnat stannat en månad!
Ska trots allt bli ganska skönt ändå att komma hem imorgon kväll då vi får kompisar över på middag. Ska bli ganska skönt också att träffa maken som ju lyst med sin frånvaro sedan i söndags.
Om en stund ska vi allihopa bege oss ner till min gamla arbetsplats kulturhuset Barbacka nere i stan. Ska bli rktigt roligt och jag tror faktiskt att både Flisan och jag är lika laddade över att komma dit!
Känns ju som en evighet sedan jag var där och i ett helt annat liv. Arbetade ju där under cirkus ett år när jag var 19 året innan jag träffade Martin.
Undrar hur magkänslan blir när jag siger in.. har många roliga och jobbiga minnen därifrån då det både fanns lycklig och sårad kärlek innanför de där stora grindarna..
Spännande ska det bli iallafall och magen har en anorlunda pirrande känsla över att komma dit igen!
Så nog snackilerat om det! Nu är det dags att vakna lillskrutten så vi kan komma iväg!
0 kommentarer