Snuvsnuv

Ett snuvigt barn är inte kul. Två snuviga barn är dubbelt mindre kul.. M och jag delade helt enkelt upp oss inatt för att få sova liiite mer hela familjen. Natten började tufft med Flis som alltid får en himlans hosta när hon blir krasslig. Vaknade en gång i timman mellan 00 och 04. Blä!
Klockan 4 kom M upp och väckte mig. "Vad är det som låter?!" frågade han lite upprört.
Jag hade även jag hört mystiska ljud men hade ploppat i öronpropparna och lagt en stor kudde över huvudet för att tränga ute hostningarna från sängen brevid.
"Tjong" sa det plötsligt och hela huset ..
Jag var klarvaken på en millisekund.
Vad var det??!!
En timma senare och X antal "tjong" kunde vi lugnt konstatera att det inte var något att oroa sig över. Det var helt enkelt en himskans massa snö som med stora dån rasslade ner från taket.
Efter ny nässpraysdos till sängen bredvid och några bloggar på mobilen senare somnade jag om lite lagom tills det började ljusna.
Idag går vi på sparlåga hela familjen. Sen frukost för oss allihopa och tack och lov att barnen sover så länge nuförtiden..
Nu är det dags för grötlunch med nylagad risgrynsgröt innan vi ska köra en runda till fina Kivik och titta på havet.
Undrar hur många som somnar i bilen på vägen.. ;)
1 kommentar
Wiveka Westerberg

Hoppas bara att chauffören håller sig vaken!
Krya på er!!
Kram Sara

Svar:
Cicci