snuvig morgon

hemma hos Schönisarna idag. Men med lite Ris a la Malta till frukost och en dubbel plus dubbel espresso piggar upp ganska bra!
Flisan har börjat fråga om var vi bor en hel del. Bor vi här nu.. visst.. men var bor vi "på riktigt". Hon kan liksom inte förlika sig med tanken på att vi faktiskt "bara" bor just här nu.
Tanken att vi ska flytta till Limhamn känns lugnande för henne och att därefter flytta till huset. Ja, då ser man riktigt hur hon pustar ut. Det kommer ett "riktigt" hem så småningom verkar hon tänka.
På tal om Flisan så hade jag världens sämsta uppvaknande i morse. Vi brukar inte längre påminna Flisan om att hon ska kissa innan hon somnar längre. Hon fixar det så himla bra själv. Men igår hade vi för en gångs skull lite julmust till minisarna och lite apelsinsaft till kvällsmyset och det dracks ganska rejäla mängder. V tycker mest att det är kul när det killar i näsan av kolsyran och får inte i sig så mycket medan Flisan verkligen passar på när det ges chans att dricka. Wellwell.. Klockan tre vaknade jag av en mycket underlig varm känsla på benet. Flisan hade krupit upp och intill mig och låg så gott som på mig.
Vad den varma känslan var.. tja ni kan ju gissa..
Huuuuh klockan tre på natten säger jag bara..
Idag är det Kristianstad som står på schemat. M ska in och få en behandling för sitt onda knä som tar en två timmar. Barnen har bett att få vara hos mormor vilket passar lite febriga mig alldeles utmärkt! Känns inte rätt att följa med varken till behandlingen (som görs av en vän till oss) eller till mormis och morfis och smitta ner.
Kanske lite segt inlägg såhär i regnet i Dege hills. Hoppas vakna till snart efter iprenen och kanske framförallt friskna till snart så det blir lite tjong igen i denhär Ciccipricken!
0 kommentarer