kvällen igår

Ägnades nästan uteslutande åt att fixa med Flisans julklapp. Hon har fått en surfplatta från mormor och morfar och M's och min uppgift var att få den att fungera och ladda ner en hel massa kul appar till henne. Kanske inte hur svårt som helst.. om man inte sitter mitt i ödemarken och har världens segaste internet. Hmmm.. Gick bra men OJ vilken tid det tog!!
Kom ner från ovanvåningen till mina två minisar som under en halvtimmes tid suttit nedaför trappan och ropat maaaaaaaaaaaaaaaammmaaaaa!! Som om jag lämnat dem för gott.. Kom ner med rosiga kinder och smått snurrig i huvudet efter två timmars intensiv nedladdning. Möttes av Flisan som kastade sig i min famn och grät "Mamma var har du vaaariiit??!"
Kom på att den enda gången jag varit ifrån barnen sedan vi flyttade från Malmö är en entimmasrunda på stan precis när vi flyttat hem till mormor och morfar.
Hmmm.. nog dags för lite mammatid snart både för deras skull och för min ;)
Lite kärt är det är de är så desperatmammiga men kanske inte jättebra för dem.. eller för mig..
Äsch päsch vi har massor med tid på oss innan M börjar jobba igen den 7 januari och massor med möjligheter för mig att komma iväg lite på egen hand.
Fast nu sitter hela min familj vid frukostbordet och sjunger, på Flisans initiativ, "Ooooh BOY vilket vackert väääder" på bredaste skånska och jag känner plötsligt ett väldigt behov av att aldrig åka ifrån dem.. härligaste familjen i världen!
0 kommentarer