Gick precis in

för att rätta gårdagskvällens stavfel och tanken slog mig att de kommit till för att jag var stressad när jag skrev. Kom på att jag nästan alltid är stressad. Hmm.. Är det ens nya lott som tvåbarnsmamma att alltid vara stressad? För det finns ju alltid något att göra; en näsa att torka, en blöja att byta, en mun att mätta, en rumpa att torka, en tvätt att hänga.. Ja ni fattar..
Resultatet är att allt jag gör i vardagen ska gå.. fort.. För jag har egentligen inte tid då nästa grejj pockar. Detta stressande drabbar precis allt och varje liten grejj utanför schemat måste liksom baxas in mellan allt viktigt som ska betas av.
Ta min nagelmålning idag till exempel. Jag förvarnar M som bokat att bada Vincent och Flisan. Han tappar upp vatten och jag målar halva första nageln då tjut hörs från soffan där Flisan ligger nerbäddad nakenfis i väntan på badet.
Aaaaaooooowwww!!! Skriker Flisan med V ovanpå såg.
Aooooouuuuwwwiii!! Skriker V förtjust eftersom han lyckats få till ett sådant präktskrik från sin väna syster.
Han nöp mig i kiiiiissseeeeen, skriker Flisan lidande. Jag springer bort med naglarna spretande och försöker trösta i något som för en utomstående måste sett ut som något en tokig fågelskrämma skulle kunna lyckas få till.
Men jag skule ju måla mina naglar säger jag argt till maken när han kommer ut. Maken ser förvirrad ut och tittar på mig som ett levande frågetecken som om jag borde begripa bättre.
Jag skulle bada barnen..
Såhär, just såhär, är det faktiskt ganska ofta hemma hos oss. Schema in absurdum av saker som skall bockas av och göras och full kaos mitt i listan.
Missförstå mig nu inte. Jag trivs! Ville bara dokumentera lite sann fakta från Schönisarna såhär i juletid..
Nix nu ska här bockas av lista:
Bada V
Bada F
Duscha F
Duscha M 
Vattna julaftonssill
Göra tre olika sorters sås till sillarna
Färdigställa farfars present (hemmalagad äppellikör på Degebergaäpplen) inför kalaset i Tollarp ikväll
Snoffa familjen
Städa undan
Tvätta ALLA sängkläder efter kisskatastrof mellan kl 3 och 4 inatt..
Mata barn
Packa bil
Köra till Tollarp
Ha julkalas!! (Det jag mest ser fram emot är att Flisan själv ringde Jörgen imorse för att fråga om hon fick köpa ett plektrum av honom. Dessutom ville hon be honom att ta med sin gitarr. Flisan ska nämligen ha gitarruppvisning ikväll för hela familjen/släkten! Jörgen driver studion Emmie studios i Kristianstad och om någon kan spela gitarr så är det han!)
 
0 kommentarer