Det snöar i Dege hills ikväll

och vi har precis kommit innanför dörren. Imorse vaknade jag klockan sex och kunde absolut inte somna om. Låg och klurade på nyår efter samtalet med Ullisgullis igår. Var vi alla ska sova och vad vi ska äta..
Har haft lite dålig koll måste jag erkänna trots att vi nu sitter här lugnt och fint. Men det har nog varit alldeles för skönt att slutligen komma på plats så det där med nyår har liksom fått vänta. men där låg jag imorse iallafall.. och klurade och klurade. Vinceprinsen med sin snuva kom till ro vid ett inatt så jag var verkligen kanontrött men ändå så låg jag där och planerade.
När jag var klar vid åtta så vaknade såklart Flisan och ville pussas. Det ville inte jag.. jag ville sova..
Det finns gånger i livet då man säkert kunde vara en bättre och mer förstående moder. Men igår var kanske inte en av mina. låt säga, ljuspunkter.
Muttrade något om att jag måste sov och övergav henne helt enkelt där och då i sängen för att gå upp och inta sängen på ovanvåningen.
Well well.. man ska inte klandra sig själv alltid men jag råkade visst somnade om en timma. Och herregud så vaken jag var när jag väl vaknade och kände mig både utsövd och med koll på läget!
På nyår ska vi grilla vilt kan jag avslöja, med potatisgratäng, och till dessert blir det vitchokladpannacotta. Tadaaa! Inatt kan jag ju klura vidare på placeringen av allt folk kanske.. ;)
For iväg som tokar när alla var klara idag och därefter blev det slutshopping av julklappar. Blev så himla bra.. verkligen. M och jag hade dessutom nedrans kul under shoppingen medans barnen hade hur kul som helst med kusin Molly, moster Linn och morbror Jonas, hemma hos mormor och morfar.
Innan vi for ikväll visade Flisan sin önskelista till tomten som hon och morfar omsorgsfullt hade fyllt i. Så söt var hon i sina fina pippilottor och sin julklänning.
Lite leksaker till Dege hills fick även följa med hem.. ni vet efter familjerådslaget igår.. vår lilla lista. En del av saknaden av vårt gamla hem var ju alla saker. Så Mollys barnvagn och gitarren fick följa med hem igen.
Får se om jag hinner lägga ut en bild på sötmumsan när hon lämna önskelistan tidigare ikväll senare..
0 kommentarer