Äntligen internet!!

Och ett som faktiskt fungerar dessutom. Kanske har jag varit med om snabbare men ändå.. bara jag får ett och fungerar så är jag glad :)
Åh vad jag har massor att berätta om hur ljuvligt det faktiskt var att få hem maken i fredags igen. Att få tillbaka sitt vanliga liv om än på ett annat ställe än vanligt. Det var bara fantastiskt!
Mamma och pappa har verkligen ansträngt sig till max för att vi skulle trivas hemma hos dem. Barnen och jag har blivit bortskämda! Men det ÄR svårt att vara borta med två pluttisar. Hemma slipper man gå och vakta eftersom man vet att allt i stort sett är barnanpassat. Mormor och morfar hade verkligen även där gjort sitt yttersta för att plocka bort allt som de var rädda om. Men vem kan förutse klämrisk i vikdörrar, ospärrade kontakter, golvlampor som är vältbara, krukväxtlecakulor som är ätbara osv.
Kunde ju liksom inte riktigt räkna med att de skulle tömma huset för vår skull..
Men allt gick bra och jag är evigt tacksam i all oändlighet att vi fick lov att bo hemma på Kulltorp dessa två veckor!
Det blir så lätt att man tar upp en massa problem när man som jag går och bekymrar sig för jämnan för minisarna.. men jag måste även säga att vi har haft två förbaskat roliga veckor också på Kulltorp!
Vet inte hur många discon som ägt rum i källaren, mys framför brasan, pepparkaksbak, massa mys för barnen med mormor och morfar, pulkaåkning och annat roligt.
Vincent är fortfarande sedan vi ko hem fruktansvärt förtjust över just det där med disco efter maten och även här hemma tvingas vi numera ha just.. disco på kvällarna..
:)
Idag har vi haft vår första lugna dag hemma tillsammans på tre veckor.
Behöver jag säga att det var skönt..?
Förra helgen var ju full av kuligheter med kalas, fördelsedag osv. Fredagen gick i stort sett till att flytta "hem" till Degeberga. Igår var vi på ett jättehärligt fördelsedagskalas hos.. mormor och morfar.. Kunde ju inte hålla oss borta mer än en dag..
Men idag, ja idag har det bara varit lugn hemmadag tillsammans och det har varit grymt härligt!
Barnen vaknade med snuvigaste förkylning igen, båda två, imorse. Så fika hos Helena och Ola fick ställas in. Helena var så söt att hon erbjöd sig att låna ut Olas gamla spelkonsoll eftersom vi bara inte kan hitta vår bland alla kartonger..) Men ärligt talat så är jag nästan lite glad över förkylningarna. Vi behövde faktiskt ett litet brejk allihopa och en dag bara vi tillsammans igen!
En liten sväng ut blev det iallafall till Kristianstad för att handla lite inför allt pyssel vi skall fixa för julafton. Men sen blev det bara pepparkakshusbak och allmänt mys. Och helt seriöst om jag ska vara ärlig hade inte mitt bloggsug varit så starkt hade vi nog stannat hemma hela dagen.. (modemet från 3 fungerade ju såklart inte.. en story för sig själv som ag bara inte orkar gå in på..)
Nu är det fyr i spisen med makens sprillans nya märkliga sågspånsbriketter (?) Han är i vart fall överlycklig över dessa och hävdar bestämt att de är heeelt fantastiska. Litar på honom helt och hållet eftersom det där med öppna spisen kanske inte riktigt är min specialitet..
Vi har ju alla våra specialiteter här hemma och min är nog ändå matlagning tror jag. Iallafall om man jämför med makens förmåga på det planet..
Ikväll när vi körde hem från Kristianstad stannade vi och inhandlade det på listan som inte fanns i första butiken. Köpte även ett vitkålshuvud och gick så nöjd fram till maken för att berätta att jag minsann kom ihåg en grejj som inte ens fanns på listan.. Brunkål är ju ändå ett absolut måste på mitt julbord iallafall..
Möts av ett stort leende och ett
  • "Åh vad bra älskling då kan du ju göra rödkålen imorgon!!"
  • "Hmm.." Visste inte riktigt hur jag skulle bemöta detta uttalande och sa istället frågande:
  • "Rödkål..?"
  • "Ja.. rödkål.."
  • "Men Martin det här är ju vitkål.."
  • "Ja..?"
  • "Men man gör ju rödkål av.. rödkål.. älskling.."
  • "Va.. jaha.. kan väl inte jag veta.."
0 kommentarer