Vissa stunder i livet

Packar jag in i små fina minnesaskar i hjärtat. I förrgår var en sådan dag på arbetet och idag känns som ännu en. Martin och barnen har precis åkt iväg för att köpa ett USB-minne för att kunna lägga över alla filmer vi ska ha med oss till den nya dvd'n i bilen. Här står jag kvar alldeles solo och brer äggamackor till frukosten imorgon bitti. Allt är packat och klart efter sista shopping på Coop Jägersro i eftermiddags. 
Längtar och känner mig som världens mest lyckligt lottade Cicci..
Vincent har varit otroligt mammig idag och velat gosa konstant. Finns det något ljuvligare än en liten gosing som kravlar upp i famnen och bara sätter sig och doftar på en. Han har nog saknar sin mamma trots att han inte visat det lika tydligt som Flisan har gjort..
Flisan har också varit mammig idag men mer lycklig kanske än mammaklängig. Hon har talat om hur mycket hon saknat mig och hur glad hon är att jag nu är hemma igen på heltid. När Vincent velat gosa har hon låtit honom få plats i min famn och satt sig bakom min rygg och kramat och pussat mig. Med en vuxenröst har hon sagt:
"Nähen ÅÅåååh så söt han är och så gooosig mot mamma"
Hon har liksom valt att stå tillbaka och låtit honom få det mys som han behövt. Det känns fint i mammahjärtat!
Fast precis innan vi skulle åka och handla drog hon mig till sidan och frågade om inte jag kunde följa med henne och "tjejkissa". När jag följde med in satt hon och pussade mig och pussade mig, näsgnuggade mig samtidigt som hon kissade. Äckligt..?
Nej verkligen inte!! Hur gosigt som helst!
Gud vad jag är lycklig att få vara hemma med min älskade familj igen!!
0 kommentarer