Vaknade tidigt

Alldeles för tidigt känner jag.. Är så förbaskat engagerad i arbetet för tillfället att det följer med mig i sängen. Isch.. Nu ska jag snart släppa det och jag bara coolt erkänna för mig själv att ibland är man inte så cool som man skulle önska. Igår när jag diskuterade att jag skulle sluta med en kollega så kom tårarna.. Detta har varit en otroligt rolig tid och kommer alltid att ha en speciell liten plats i mitt hjärta.
Idag är min femte arbetsdag och efter ett snack med chefen igår kunde jag modifiera mina tider något. Jag behövdes helt enkelt inte på förmiddagen så jag fick tre timmar ledigt och ett seeent kvällspass istället. Hmm jag kunde ju inte veta att jag skulle sova som en bäver..
Äsch det kommer säkert att funka bra ändå! Det finns ju alltid kaffe ;)
Flisan fortsätter att ha det tufft med att jag är borta. Hon går från att vara förfärligt arg på allt och alla till att följa min minsta vink. Hon går på nålar när jag är hemma, gråter varje gång jag åker och är toppad när hon hämtar mig. Svårt att hantera för både henne och mig. Har henne som ett plåster på mig varenda stund som jag är hemma och det märks att hon är mycket mer spänd än vanligt.
Idag ska hela familjen, utom jag förstås, åka till gammelmormor och gå på Ystads djurpark. Den fina tanten som nyss fyllde 75? har en förvånadsvärd ork måste jag säga. Hoppas att man blir som hon när man blir gammal!
Kommer sakna dem massor och i hjärtat hade jag önskat att jag fick vara med. Vi planerade utflykten redan i våras. Snyft..
Igår var vi iallafall i Kävlinge och hade hur underbart mysigt som helst! Flisan och Daisy lekte kanon och Vincent fick vara med på ett hörn. Philip sov.. och sov.. men var hur fin som helst! Ska se om jag inte kan få till ett litet bildregn strax för nu har resten av familjen vaknat.
 
0 kommentarer