Forsta dagen

Sitter vid den franska datorn ikvall sa det far bli ett lite konstigt stavat inlagg. Flisan och jag ha precis kommit hem fran en langpromenad i byn. Med oss hade vi en styck sparkcykel som Flisan insisterade med att ha med sig mina protester till trots. Ja och gissa hur det gick.. hmmm.. Gissa vem som bar sparkcykeln bade pa hemvagen och pa tillbakavagen fniss.. Jaja jag far skylla mig sjalv. Dagen idag har trallat pa bra annars. En svang till Eiffeltornet var ju nastan ett maste sahar forsta riktiga dagen i Paris. Bada barnen var lika lyckliga over att se tornet och utflykten blev en succe. Vincent smittades av syrrans entusiasm och satt i baksatet och tjot vilt av lycka. Vi skulle kunnat ha varit med pa en reklamfilm pa lyckliga familjen for jag tror att bade M och jag lyste ocksa av lycka over att antligen vara pa plats!
Det ar anda en speciell kansla nar man val ser tornet.. da ar man verkligen i Paris!
Efter tornet akte vi och handlade. Jiiises vad vi handlade. Min franska fungerade nastan otackt bra. Jag kunde verkligen prata och det behovdes for att ga med i Auchanklubben, dels fa en scanner, ni vet en sadan som finns hemma pa Maxi och Coop och dels for att hitta allt vi behovde. Ja och sa kastade Vincent bort sin fina sko dessutom (de enda vi har med oss)  och vi fick ga och fraga. Det gick SUPER! Forstar inte riktigt vad som hant men orden sitter dar iar och med liten viftande gor jag mig verkligen forstadd! Fransoserna ar magnfikt goa och trevliga och hjalper till hur bra som helst nar jag bubblar pa.
Val hemma igen packade vi in och stotte pa granndamen mitt over gatan "Helene". Gill har berattat mycket gott om henne och hon var verkligen varldens trevligaste dam. Hon berattade om vad vi kunde hitta pa i narheten och var otroligt hjalpsam. Det hela slutade med att vi blev inbjudna till henne imorgon eftermiddag\kvall vilket ska bli fantastiskt roligt!
Flisan och jag har varit borta i affaren har brevid och handlat alla ingredienser till kanelbullar som vi tankte baka och ta med oss som gabortpresent. Ska bli kul och mysigt! Att Helene dessutom har pyttebebisskoldpaddor och fyra katter ar ju en stor bonus. Helene ar aven damen som alskar katten Monday dyrt och heligt och ar som en extramatte for henne. Hon berattade att Monday inte varit hemma igarkvall och sag lite orolig ut. Vi kunde lugna henne med att Monday igarkvall lag och gosade hemma hos oss, spann och at kyckling :))
 
0 kommentarer