näääeee

inte en motgång till.
Mäklarbesöket idag var inte alls som förväntat. Mäklaren körde snittpriserna per kvadratmeter på bostäderna som sålts i detta området de senaste tre åren (typ sex tror jag) och mulipliserade med våra kvadratmeter. Ingenting annat! Lägenheterna som sålts var helt olika vår och låg på betydligt fler kvadratmeter och vesäntligt högre månadsavgifter.
Min stilla frågan är.. kan man verkligen jämföra då?! Han verkade inte ha en susning om området och hade inte sålt här förut. Just nu jobbade han i Höllviken.
Tjo. Det kändes ju bra. Not.
Mäklare 2, tja vi kan ju kalla honom Höllvikensnubben, värderade iallafall lägenheten till 150 000 mindre än vad mäklare 1 gjorde. Vi kan kalla henne Surtanten. Om ni undrar varför var det därför att hon inte var intresserad av att sälja vår lägenhet alls när jag ringde tillbaka och efterfrågade en skriftlig värdering.
Så vems bud är rätt? 150 000 av lägenhetens hela värde.. ja ni kan själva gissa hur mycket det är.. mycket..
Lånet vi vill ha på banken är gjort utan några vinstpengar från lägenheten vilket känns skönt nu. Men förvirring råder och ingen av mäklarna vi pratat med inger något som helst förtroende.
Skulle vilja gå och lägga mig och sova ett åt tills allt är över. Är så helt slut i kroppen efter halsflussen att jag liksom saknar det där vanliga "goet".
Satte mig och bara kramade och gosade barnen när mäklaren gått. Kände som att jag behövde tanka energi från dem och det fick jag. Flisan var på ett strålande humör och lekte kanin. Vincent var trots sina trettio minuters sömn på hela dagen förvånansvärt gomodig. han är genomförkyld och har inatt fått hosta som gör att han ideligen väcker sig själv när han försöker somna.
Fick iallafall lite energi till huvudknoppen och ringde en av de mäklarna som brukar sälja här i området och förklarade läget. Hon blev ju glad.. yeah go figure.. och kommer hit redan på söndag kl 16.
Får väl se det som något positivt mitt i den gråa energihämmande geggan jag för tillfället simmar i.
tjenis
0 kommentarer