kanske

Var det dumt att ge sig ut idag, fast samtidigt var det hur skönt som helst att bara få lyfta rumpan från soffan för några minuter. Nu bara efter en kvarts vila i horosontalläge känns det lättare igen. Skrämmande hur lite man orkar.
Men.. jag orkar tänka och det är vad jag gjort en himmelens massa idag.
Hus är fortfarande vad som upptar en hel del av denna kvinnas värld. Och huset som vi vill bygga och allt omkring.. dvs.. tomt.. trädgård.. drömmar om framtiden hur det ska se ut.. Vad vill JAG egentligen ha. Vad är "vi" och vårt hus.
En lustighet som hände förra veckan när M och jag var ute och körde var att vi kom på hur huset skulle se ut. Vi ska ju bestämma färg och jag visste redan vilken som var "min" färg. Herrgårdsgult är inte alls min grejj, inte dalarött heller.. Faktum är att vitt inte heller är min färg eftersom jag vet att jag kommer störa halvt ihjäl mig om det kommer skräp på fasaden..
Så det som återstår är alltså:
GRÅTT!
Ett grått hus med vita detaljer. Det vill jag ha! Går liksom inte att diskutera utan det ska vi ha. Det bästa var att när jag satt där i bilen och färgen kom på tal så hade M och jag gått på var sitt håll och tänkt precis samma. Så inget snack ett grått hus blir det!
En annan sak som är lite smått galen och vansinnig som jag vill ha är..
hållihatten..
en JORDKÄLLARE!
Tänk vad underbart! Det vill jag bygga.. så i brist på annat kommer jag den närmsta timman att sätta mig in i hur man bygger en dylik.
Spännande och galet.. tja men det är ju jag jag ;)

Lite såhär fast putsad fasad och ljusare grå kulör! Btw så är detta huset vi vill bygga..



men usch vad jag saknar Flisan.. Gör så ONT i hjärtat att jag knappt klarar av att varken tänka på henne eller ännu mindre prata i telefon med henne. Vill bara inte att hon ska bli sjuk eftersom hon redan är förkyld och extra känslig. Imorgon kl 14 är jag smittfri och då kommer hon. Herregud som jag saknar henne..
0 kommentarer