Ikeadag med finaste flicksen! (och pojken..)

En eloge till Flisan som verkligen ansträngde sig för att få med sig Veris in på leklandet..



Men Veris vägrade med fingret i munnen..



Istället fick Flisan stanna själv en stund.. vilket hon hemskt gärna gjorde.
Sen blev det bus!









och värsta utmaningen för fru Schönis när hon skulle skjutsa en tung vagn och en barnvagn till bilen
Barnen var iallafall mycket glada över hela tillställningen och den svettdrypande modern..



Väl hemma blev det inget annat val än att sätta Vincent som inte fått sova ordentlig eftermiddag framför datorn en stund under tiden jag lagade mat. Flisan var dödstrött hon också men roade sig på egen hand i trädgården en stund.



Efter maten övervägde jag självmord för andra dagen i rad.. Näe skämt och sido.. Flisan trotsar som bara den och middagen blev en riktig flopp. Åter igen vägrade fröken Schönis promt äta och idag vägrade jag att truga. Sen behövde mammsen en paus från det hele och åkte till Hornbach för att köpa rep.. som man fick skära själv med morakniv..



och under tiden M monterade gunga busade jag och finaste lillprinsen!



mitt lilla trotsmonster gillade åtminstone brorsans nya gunga



och var attans så hungrig innan hon skulle somna..





så slutet gott allting gott :))
0 kommentarer