Hmm

jag vet inte ens om det är lingonveckan eller husfluffet i huvudet som gjort mig så ofantligt trött idag. Känt mig smågroggy hela dagen och mest av allt velat krypa ner i den fluffiga sängen med småminisarna och bara gooosa järnet!
Men så har det inte riktigt blivit..
Vinceprinsen har två framtänder på g i underkäket. Tjohej!
Förmiddagen gick ganska prima. Han ville iofs inte sova men det tänkte nog jag berodde på att tre vilda barn härjade i vår lilla bostad. Tjongelihej med gåstolar och dockvagnar är inte det ultimata sömnpillret för lille V preciss..
Men tja det gick absolut helbra ändå. V sov ytterligare en halvtimme på eftermiddagen efter att våra små besökare hade gått. och ja lösningen var rätt enkel.. det var helt enkelt bara att dra upp den lille tiokilosklumpen i babybjörnen och gilla läget :)
När sen senlunchen för Vinceprinsen var intagen begav vi oss ner till jobbet för att lämna nycklar. Minsann om vi inte också sprang på sjuka chefen och fick tag på ett anställningsbevis till mig också.
Det var iofs inte så bråttom för just nu är det stiltje på husfronten fram tills fredagen den 13:e kl 08.30 då vi ska befinna oss i Staffanstorps sparbank och fixa med lånet. Men tja.. det var ganska skönt att få det fixat iallafall!
Men sen.. sen när M som jobbade över ikväll trillade hem (äntligen) DÅ gick jag och Flisan och lade oss i soffan och bara gooosade! Flisan hade fått 10 godisbitar för att.. ja för att hon är så fin och för att det snart är Påsk.. Det fina var att hon delade med sig också och det gick inte att säga nej för då insisterade hon ännu mer på att jag skulle äta chokladägget. *hih*
Mysigt hade vi det iallafall och tjo vad jag fick tankat energi. Faktiskt så mycket att jag masade mig upp vid åtta och packade väskorna tills Degeberga.
Imorgon eftermiddag bär det iväg men först ska vi hinna med en påskfest på förskolan, en tur till öppnis eller en tur till IKEA som har påskevent med påskäggsmålning som Fliset hett och brett vill gå på.
Får helt enkelt se vad det blir imorgon. Det enda som är säkert är iallafall att vi ska hämta M i Limhamn klockan 16.20!
Här kommer några bilder från idag :)

Nyvaken Vinceprins igår morse väntar på nya kompisen Annie och Lovisa


Tokigt söt liten fis eller hur?!


Lite mys från idag med Lilly i väntan på våra underbara sopegubbar!



ååå så kom de och vinkade som bara den på finaste ungarna i kvateret!



Lilly provade Flisans påskkostym



och så blev det pizzalunch



för alla utom för den lille sjusovaren som nyss ätit brunch :)



slutet gott..



allting gott!


0 kommentarer