Ha!

Äntligen mig själv igen :))
Firade med ljuvligt bullbak med Flisan under tiden Vincent sov långförmiddag. Hann även med myslunch, lax, potatis och sås.. mmm..
Hann prata med Flisan om allt och inget och njöt i fulla drag. Jag var lycklig, hon var lycklig dubbel lycka!
Vi pratade om bio.. något som hon pratat varmt om länge och önskat hett och brett. När jag frågade henne om förra gången vi var på bio hon och jag kunde hon återberätta så gott som allt i detalj och det liksom gnistrade i ögonen på henne.
Vad gjorde jag då tro ni..?
Yepp, två biobiljetter är givetvis bokade till söndag :)
Efter diskussionen poppade vi popcorn i micron för att fira köpet. Flisan som aldrig poppat tidigare var överförtjust!
Blöjhandling med värsta duktigaste assistenten på Burlöv center, middagslagning här hemma och storkok av bönor att frysa in. Slängde även ihopa en vitkålssallad med sting så att jag slipper klydda med salladsmeck nu i helgen.
Efter middagen drog Fliset och jag på tjejhandling på ÖB för att ladda inför vårodlingen. 12 spannar blev det och två übertunga säckar med jord.
Ja just det.. inhandling till ettårskalas blev det faktiskt också redan eftersom vi sprang på roliga cirkuskalastillbehör lite varstans idag. Bättre tidigt än stressigt i sista minuten säger jag bara! Kan ju njuta lite av kalaset på ett annat sätt då tänker jag..
Ja.. sicket tempo det blev idag oh gud så underbart att ha fått orken tillbaka!! Äntligen är jag mig själv igen!
Här kommer dagens bildkavalkad:

Barnen pysslar själva ganska bra nu när jag behöver fixxa med något hemma.. spana in Vincents stil..



Flisan bakar billar på sitt eget lilla vis



CoolFlisan och bästa lunchsällskapet i världen!



lallalaaa vänta vänta..



Mamma det poppar!!



Vänta vänta tills de svalnar..



Cirkuskalas blir det i juni



mycket villig planteringshjälp
våra plantor får vänta med att flytta ner lite



nya mysbyxor med rosa döskallar ville hon också ha idag..



se så fint det blir!





0 kommentarer