Torsdagmorgon..

Med båda barnen hemma.. Ja jag vet.. Flisan skulle egentligen ha gått på förskolan idag men tja.. Det var inte en av våra bästa dagar igår förmiddags med en Flisa som ömsom var som en ängel och ömsom.. Ja hur ska man beskriva henne? Kanske som en typisk treårstrotsig liten tjej. Hon menar ju inget illa men herregud man kan bli tokig ibland. Igår klättrade hon PÅ pianot.. ni kan ju förstå vad som hänt om det hade vält över henne. När jag försökte prata med henne om det (hon brukar alltid förstå mig när det gått en stund..) så skrek hon "Neeej neeeeej" på frågan om hon kunde lova att aldrig göra så igen.. dessutom skrattade hon mig i ansiktet. Ja.. om jag ska vara ärlig så slutade det hela med att jag blev så nedrans förtvivlad att hon var så övertrotsig att jag fick tårar i ögonen. Då förstod hon! Äntligen..
Usch ja, det är inte alltid enkelt att vara mams till en treårstrotsig liten tjej men trotsen till trots så älskar man ju dem ändå och det r ju därför man just blir så förtvivlad.
Så att; summan av kardemumman att känslan från igår satt kvar som en liten tagg i mitt hjärta hela dagen igår trots att vi hade så himla härligt under eftermiddagen. Så, igårkväll när vi skulle gå och lägga oss presenterade jag idén för M att ha henne hemma idag och ja. Han sa inte så mycket så jag ringde förskolan. Flisans lärare svarade trots att klockan var nio och jag kom helt av mig. Var så beredd på att det skulle vara en telefonsvarare. Juffsade fram att hon skulle vara hemma imorgon och då svarar han.. men jag pratade ju med din man för en liten stund sedan att hon skulle komma lite senare.
Jäkla Martin!
Hade jag inte kommit av mig innan så kom jag av mig då! Tappade ansiktet mumlade förvirrat, ojsan då förlåt att vi vimsar..
Usch fy så pinsamt..
Jaja förmiddagen har varit kalas med glad Flisa och en mamma som STÅLSATT sig för att inte gräla. Det har gått jättebra. Lillebror har vi badat, myst i sängen, målat naglarna på storFlisan. Ätit attans onyttig frukost (jordgubbsnutella!) läst en himlans massa böcker och gympat lillebror i bumbon. Nu sover han som en stock och Flisan pysslar med dockskåpet. Mysigt!
Snart är det dags att äta lunch och sedan till Staffanstorp och äta pannkakor med Fredrik och Elin. Ja sen är det hem och fylla bilen för att dra till stugen över helgen. Det ni det är grejjer det!




0 kommentarer