När klockan blinkade

på 05.45 imorse gjorde det nästan ont att gå upp.. men lyckan vände när M och jag placerade det sovstrejkande barnet i barbygungan och vipps så sov han som en sten. Det gjorde dock ej hans väna moder som ej var van vid denna plötsliga sovvilja hos lillprinsen. Låg därför och väntade på att han skulle vakna tills klockan var nästan åtta. DÅ somnade jag och drömde mycket suspekta drömmar om tsunamivågor som swoschade bort alla barnen och annat kul småångestladdade drömmar om att förlora barnen. Blev en intensiv näst intill extratimmes sömn men ack så behövligt..
Trist säger ni kanske om detta men tjolahupp säger jag.
Lycka i en liten ask om han kan sova lite längre på mornarna i sin gunga! Jag vänjer mig nog så småningom av att inte ha honom alldeles intill mig i sängen om mornarna.. tror jag.. hoppas jag..
Melina och Nils trillade in till lunch idag kl 12 och fick focaccia och tomatsoppa. Snackade, busade på lekan och myste rent allmänt tills klockan blev kvällsmatsdags.
Bra dag och bra drag har vi här hemma ikväll.. varför? Titta här..

Vilda hilda i farten..





Melina och Flisan busade ensamma på lekplatsen när jag ammade i eftermiddags.. när jag kom ut berättade Melina att Flisan sagt (efter att ha klättrat upp i klätterställningen helt ensam och åkt kanan ner själv några gånger..) att hon inte fick göra det på egen hand. Denna info accompanierades med det största leendet :))
Melina såg lite nervös ut när jag kom ut och hon berättade men jag.. ja jag blev ju sjukt glad! Visst får lillfisan det men hon har aaaldrig förr vågat :))
Tjohoo för att jag slipper kånka upp henne fler gånger tjohoootjohoo!

Modig Flisa!
bild av mästerfotografen Schön.. ;)








0 kommentarer