Det där med att vara en lyckad förälder..

är ett ständigt dilemma som drabbar iallafall mig som nybliven tvåbarnsmams. Vissa dagar känner jag mig som den sämsta absolut tänkbara mamman som traskat på denna jord och ibland så.. ja.. så känns det faktiskt riktigt lyckat här hemma!
Dagarna går lite upp å ner med lyckadheten men ett klart mönster kan jag finna i hur sömnen varit på natten. Tålamod och sömnstatus hänger helt klart ihopa!
Denna veckan känns helt klart som att den varit en lyckad mammavecka. Måndag blev lugn i starten och sedan mammaträff och prästdate. Tisdagen nja.. ganska lyckad förutom när Flisan fick ett litet kort tokspel, och jag var inte heller hundra oskyldig, på eftermiddagen. Anledningen att jag skulle få henne att sova hemma (har typ aldrig förr skett utan att Flis haft 39 graders feber..) Skam den som ger sig tänkte jag och införde den nya sömn/vilrutinen "Vila i sängen mitt på dagen" vilket inte direkt föll i god jord..
Flisan brölade och lillebror knölade då hans mage började knipa preciiis när vi läst färdig sagan och Flisan börjat få grus i ögonen. Jag var tvungen att vandra bort magknipen och inte ville Flisan ligga kvar helt solo i sängen då. Suck..
Men som sagt skam den som ger sig! Efter en diskussion hur vi ska lösa detta problem har Flisan och jag gemensamt kommit fram till lösningen "bandsaga" som skall lånas eller inköpas till nästa vecka! Hinenr inte riktigt idag tyvärr.. Härlig mammabarnträff här hemma i tisdags kväll. PytteElin blev förkyld på dagen och vår myseftermiddag fick ställas in i sista sekund. Men Flisans bästisar Noah och Vera kom med sina mamsar och vi hade en jättepysig kväll ihopa.
Igår blev det lunch med min jobbklon Maria (vi hade i stort sett samma kläder på oss igår..) och lillebror som skötte sig galant. Snabbvisit på jobbet och en kram med Bea hanns med :) Känns riktigt bra med jobbet för tillfället! Känns nästan som att jag verkligen skulle kunna komma tillbaks snart och jobba helger om allt fungerar som det ska med lillebrors matträning. Det roliga är att det känns som att det kommer bli avkopplande att jobba (!) inte direkt vad jag trodde när jag gick på min mammaledighet ;)
Igårkväll efter mobiliashopping med mormor och morfar på eftermiddagen blev det mys hemma hos farfar och farmor på kvällen. Jag körde i rusningstrafik till tollarp med alla hemska vägarbeten dit och i bäckmörker och hällregn hem. Usch näe, jag gillar inte alls att köra när vägen är så himlans trång. Antar också att det är en kombo med lite hormoner som spelar in och en del ovana att köra under sådana förhållanden.. Tacka vet jag upplyst motorväg. DET är kul!
Har ju inte hunnit lägga in några bilder så här kommer några från veckan som gått!

Måndag

Höstig Vincent hemma efter att ha lämnat syrran på förskolan





Kvällsmys med pappa innan han åker tillbaka jobbet..




Tisdag

Jordgubbsnutellamacka med strössel .. på tal om bra föräldrar..



och så lite mjukost.. ;)




Tänk att snart tre år gått sen vi träffades första gången..




Klänningen till dopet är fixad! Tack Nina..




En busFlisan som inte vill lägga sig efter att kompisarna gått hem..




Onsdag

sötaste farfarn i hela hela världen!




men man kan ju inte alltid vara till sin fördel även om man är en schönis..




Flisan och Ola har så kul ihopa!








Helena kom förbi efter en hektisk dag..




Torsdag


skam den som ger sig.. egenvald joggi med nya dockan "Flisan" funkar för frukostvägrare



för att inte tala om "karusellgröt" med strössel..


0 kommentarer