Allt klart!

och klockan är bara fem..
vad göra?
Jo, om man heter Cicci så går man ut som en frustande bäver och börjar ställa sig och putsa fönster.. ivrigt muttrande om hur hemskt jag tycker det är att putsa just fönster..
Usch jag tycker inte ens om mig själv såhär dagen före en lite större fest. Jag blir vad man kanske skulle kunna kalla "halvknas" och känner knappt igen mig själv ens. Dammsugar om makens dammsugade golv och smäller i trösklarna. Skäller hit och dit och tror att alla i hushållet kan läsa mina tankar.
Va? fattar du inte att jag går och tänker på vilken hemsk man du är som inte lägger fram laxen på tining nu.. att jag inte ens sagt högt att vi ska ha lax till kvällsmat.. *pöh* borde du ju fatta med höger skosula?!
Superotrevlig är jag och inte ett skvatt kan jag göra åt saken. Försöker jag skärpa mig blir jag bara jobbigt smiskigt slösktrevlig med ett leende som ser mer än duktigt påklistrat ut.
Usch att han bara står ut med mig den där maken..
Har dessutom gått och sneglat på hans skoval till imorgon hela dagen utan att säga ett pip faktiskt. Har gått och klurat hur jag ska lägga fram att han bara inte kan ha de där VITA skorna på sig imorgon..
Men.. nu ikväll när han och Flisan stod i hallen hörde jag tydligt
"De här skorna ska pappa ha på sig imorgon. Mamma tycker att de är JÄTTEFULA men pappa tycker de är så fina så.. så just de här skorna ska jag ha imorgon.."
Hmm han kan mig ganska bra den där mannen.. och skorna.. ja de får han väl ha på sig imorgon varesig jag vill eller ej..
2 kommentarer
Martin

Jag vill bara påpeka att det var Cicci som uppmanade mig att köpa de där skorna...

Cicci

sen när började min högt älskade make plötsligt läsa min blogg.. skrämmande insikt..

Men vetnivad, det stämmer..