Klurigt detdär med navelludd

Det där med att vara mammaledig är lite klurigt. Eller kanske inte när man tänker efter. Förrförra veckan var jag så uttråkad att bara sitta hemma och pilla navvelludd att jag bokstavligen klättrade på väggarna. Förra veckan blev därför en ganska intesiv sådan med massa kompismys och en hel del omväxling med att åka till Kristianstad. Såhär i efterhand kan jag konstatera att första natten kanske inte gick helt galant. Vincent tyckte nog att mormor och morfars hus luktade lite skumt (läs okänt..) och sov i princip nada fram tills klockan tre på natten. Ville inte heller äta utan småsnuttade mest.
Kanske inte behöver vara Einstein för att förstå det och det är klart när allt är nytt runtomkring varför ska man då själv vara som man alltid brukar?!

Andra natten gick mycket bättre och då hade jag dessutom M på plats som tog min plats i sängen. Bara tanken på det var ganska avkopplande under dagen måste jag nog säga..
Klurigt var det iallafall att ta hand om barnen på egen hand i ettochetthalvt dygn. Visst försökte mormor och morfar göra sitt allra allra bästa för att hjälpa till men med Molly på plats var det inte så himlans lätt. Dessutom har man ju sina vanor och det är minsann inte det lättaste det heller för mormor och morfar att hänga med på. Dessutom ville du ju såklart umgås med både mig och moster Linn samtidigt som det rusade runt två små vildpajsare och en liten plutt som inte var hemma i miljön.

Jag var glad när M kom och var hur tacksam som helst över att min fantastiska make kunde komma och avlösa mina båda trötta armar.
Samtdigt jag gnölar var det ändå alltså ljuvligt att komma iväg så missförstå mig nu inte!
Supermnajs att få omväxling och i onsdags kunde Linn och jag faktiskt åka ner på stan och storshoppa själva till kidsen ihopa. Ljuvligt!
I fredags passade mormor och morfar ju Flisan vilket även det gav oss chansen till lite egentid och mys på stan jag och maken denna gång. Det är man ju inte så bortskämd med men iii vad det är härligt och gör mycket för alla inblandade. Kommer definitivt att upprepas i en snar framtid det kan jag lova!

Idag är det bara sådär underbart härligt att lufsa runt i sin vanliga verklighet igen. Vincent sover sin skönhetssömn och jag kan sitta och surfa medans kvällsmaten står på spisen och puttrar. Jess, call med präktlisa ;) det bjussar jag på.. men att förbereda kvällsmaten när det finns tid på förmiddagen är så nedrans skönt!
Inget matlagande när man är überhungrig på kvällen, ingen stress och en massa härlig tid att vara mätt, nöjd och glad med familjen eller någon annan mysig prick lite tidigare på kvällen.
A win win situation så att säga..!
Idag blir det Flisansn favvis; hembakad pizza med pizzasallad. Mmm.. (ok hon tittar inte ens åt salladen men ändå..)
Ser så fram emot att hämta på förskolan idag där det är Halloweenfest med en Flisan utklädd till BLIXTEEEEN! Tänk att få se alla de små fisarna utklädda.. vardagslyx! Kameran ska definitivt med för att dokumentera för framtiden! Men med respekt för de andra kidsen blir de såklart bara bilderpå Flisan!
Ieftermiddag ska jag och kidsen åka till en ny öppnis med goa Ulrika och hennes minisar. Ska bli hur kul som helst att prova något nytt. Imorgon är dagen tom (!) än så länge men vi får väl se vad vi kan hitta på jag och kidsen. Onsdag är det Lina, Lillymys och på kvällen bär det av till Lomma för mittiveckanmys. Ska bli gott att klämma lite på Lovisa igen för usch så länge sedan det var sedan sist..
Nixpix nu ska jag få igång en maskin tvätt till innan lillefis vaknar.
tjingeling!
0 kommentarer