Jabadabadooo

Sicka pinglor till gammelmostrar jag har! Man skulle ju bara kunna hänga med dem lite närsom så attans goa är de!
Märks att de är släkt med min lilla mams som ni säkert vet hur mycket hon betyder för mig..
Hade en helt fantastisk eftermiddag med båda småfisarna, mormor och gammelmostrarna idag. Vincents mage har blivit så mycket bättre. Just det.. jag har nog inte skrivit så mycket om den men.. usch och fy.. vi har stundtals trott att han haft kolik den senaste veckan. Han har skrikit i timmavis och tårarna har trillat lite hit och dit här hemma och frustration och oro.. Idag vände det iallafall och eftermiddagen blev som sagt super! Jag misstänker att det kan ha att göra med att min konsumtion av väldigt gröna (urläckra) päron har strypts.
Men man vet ju aldrig.. det kan lika gärna var att den nya magmedicinen som vi började med för en vecka sedanhar hjälpt!
Just nu i skrivandets stund håller Flisan och Martin på med en myycket långdragen diskussion i vardagsrummet. Flisan är lite småsnuvig och hon testar som bara attans här hemma just nu. Treårstrots de luxe men som tur är pågår den bara här hemma (nästan iallafall..)
Efter eftermiddagens myspys har jag en ängels tålamod just nu medans M, som började sju imorse och var uppe med en skrikande vincent mellan 4-7, kanske inte riktigt har samma tålamod nu.. efter:
NOLL ätet av kvällsmaten.
Fjärrkontroll i huvudet på lillebror (vi vet inte om det var meningen)
Drog av lillebror alla kläderna... för att han var "varm"
Satt inte vid bordet när vi åt utan studsade runt.
Slog sin mamma och fortsatte slå trots tillsägelser och två vändor in på rummet.
Slog sin pappa och fortsatte slå trots tillsägelser och en vända på rummet..
ja.. ni fattar grejjen va..  stackars M får nog gå in och hjälpa honom lite!
0 kommentarer