Ibland känns det..

som att man liksom aldrig hinner ifatt och aldrig blir färdig. garderoben svämmar över och det blir ju inte mindre kläder efter hand.. Nu är vi fyra i familjen och all respekt till min granne N som precis fått sitt femte barn..
Vår gaderob är ett elände som behöver sorteras och rensas en gång i veckan om den inte ska explodera i ansiktet när man öppnar den.
Imorse var en sådan morgon som den exploderade och jag hann med att resan in i mina nyinköpta förrådsbackar. Ääntligen!
Väl färdiga (Flis "hjälpte till.." )skulle det göras lunch och sorteras ut i garaget innan det var dags att sticka till Staffanstorp. Svetten lackade på min när hela familjen till slut satt i bilen med alla vagnar, grejjer och fikakorg. Lillfis var nöjd och glad som vanligt mednas storskruttan skrek som en stucken gris.. preciss som vanligt när vi ska någonstans..
Det roliga är att jag liksom lärt mig att hantera henne nu. Vet precis hur hon funkar och kan nuera behålla lugnet när hon krisar. Flisan blir väldigt stressad av att åka iväg hemifrån just nu. En fas+ kanske eller kanske hon bara är sådan? För att minska stressen som blir tar jag numera helt sonika med hennes jacka och skor ut i bilen innan jag sätter in henne i de "vanliga" kläderna. Alternativet är att hon ska börja välja skor och jacka själv vilket.. tja funkar så mycket sämre än när jag väljer. Det blir i vilket fall alltid tårar när vi ska ut ändå oavsett hur jag gör.. så är det bara tyvärr..
Hon liksom bara hittar en anledning att börja gråta oavsett.. så jag har dragit ner på mina ambitioner nu att åka utan gråt.
Efter Staffanstorpen blev jag iallafall supduperdupper trötto. Kände att jag mest av allt skulle vilja ha en stund för mig själv medans min make poppade fram den ena idén efter den andra. Min tystnad var nog ganska talande tror jag för till slut frågade han.. håll i er..
-"Jag kanske ska köra hem och släppa dig och åka iväg själv med barnen en sväng?"

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

svarade jag sådär lite lojt ;)

Har försökt plantera denna idé i honom ett bra tag nu men den har av någon anledning inte riktigt fallit i god jord..
Kanske var gårdagens sväng till IKEA avskräckande då han ringde mig (jag skulle bara in och ha en ny badrumsmatta) och sa med stoiskt lugn "Cicci BÅDA BARNEN BARA SKRIKER?!!!!"
Hmm..
Var så sugen på att svara.. jaha.. vad vill du jag ska göra åt det då?! Men det gjorde jag inte ;) Pallarade mig ganska snabbt ner, sa till storskruttan att vara snäll mot pappa och tog upp lillebror som tystnade bums.
Stackars M.. han har kommit lite back nu känns det som både med rutiner och med uppfostran av den stora pluttan som testar gränserna med sin paps så det står härliga till just nu.
Han får helt enkelt kavla upp ärmarna och säga till henne på skarpen once and for all så är det bara! Men det är inte det lättaste när man är varldens snällaste man så jag tycker lite synd om honom..

Så nu sitter jag här till slut preciis som jag önskade.. alldeles alldeles ensam. Lillfis fick gott med mat innan de åkte så nu kan de lugnt vara borta minst tre timmar innan det är dags för mat igen.
Gud så skönt!

Bokade fem massagetider förra veckan i november som jag ska avnjuta alldeles enormt mycket på egen hand. Tufft det där med att hinna med att ge sig själv en egen liten stund då och då! Men det behövs verklige, iallafall för att jag ska orka med att vara en toppenmamma med toppenork.. När jag stod där med luren i handen och bokade tänkte jag; Bokar jag inte nu så blir detdrig av.. Så.. jag slog på stort :)

På tal om inget så hann jag igår även med att sy en ny tavla till vardagsrummet i coolaste guldiga tyget jag någonsin sett. Blev hyffsat, kanske inte perfa, men helt ok! Ska piffsa till den lite senare så den sitter bättre så blir det nog bra. Sydde även om en tröja till Flisan som hon inte använt för hon tycker den varit alldeles för trist. Randig Espritpolo fick en snygg brun liten apa mitt på magen och blev hur snyggo som helst. Flisan har stoltserat runt i tröjan både i gårkväll och idag så jag antar att den blev rätt bra iallafall. Näe nu babblar jag.. nu ska jag googla på färsfylld zuccini som ska bli kvällsmaten.
Tjingeling!
Fresten imorgon blir det nog inte tid att blogga precis eftersom det är föräldragrupp på eftermiddagen och sedan kvällmatsmys med familjen Sparrholm på kvällen. Återkommer på tisag då det bara är simmet inbokat innan vi sticker på semster till mina gamla hoods i Kristianstad på onsdag!
0 kommentarer