Höstlördag..

Höst var definitivt ordet idag. Höstsoppa till lunch efterföljt av framrotning av mössor, vantar, raggsockor och benvärmare i garaget.
Efter det pysslet var jag tvungen att snuvpausa i sängen med båda småfisarna för att samla lite ork innan vi körde vidare för att köpa ett element till Flisans rum.

Flisan (som numera bestämmer numera sina outfits helt själv..) redo för utflykt!



Bestämmer outfitsen själv gör som tur är inte Vincent än som är nysvidad med sprillans nya mammavalda höstkläder :))




Hemma igen hjälptes Flisan och jag åt att laga middag. Flisan brukar numera någotsånär även få bestämma maten på helgerna och nope.. det är inte för att hon är så himlans bortskämd utan för att då får vi lite variation på helgmiddagarna!
Idag blev det "kyckling och potatis" som blev kycklingsouvlakispett och klyftpotatis som serveras med hemgjord pesto och örtsås. Mmm!
Fick gå lite snabbt med maten idag (hade redan marinerat kycklingen och skalat potatisen innan vi åkte) eftersom planen var att även hinna ut i trädgården för att plocka höstlöv innan det blev för kallt.
Inatt när jag låg vaken kom jag nämligen på att man kan göra fina hösttavlor löv. Så.. det pysslade jag och Flisan loss med under tiden middagen fixade sig själv i ugnen :)

Höstlöv på tork

0 kommentarer