Har haft en sådan..

påträngande lust att hitta på så lite som möjligt denna helgen. Mysmiddagen med familjen Andersson/Svensson var hur lagom och jättemysigt som helst men sen.. Tja sen kände jag mest bara för att soffa ner mig i mina mysbrallor och bara vara..
Familjen var ju såklart helt med på noterna (som tur var..) och helgen blev därför sådär härligt soffpotatislik. Gick ju iofs en mil igår för att köpa en ny dvd till Flisan.. men tja det kändes sådär lite soffpotatisigt det också på något vis.
Igårkväll blev det riktig goemiddag och till efterrätt ursmaskig chokladtårta. Flisan hade inte sovit på hela dagen och var ganska så trött. Som tur var funkade ju dvdspelaren kanonas och Flisan bäddades in i filtar med chips och godis framför sig. Vi föräldrar fick minsann dricka vårt kaffe och tårta i lugn och ro och drabbades nästan av insikten att vi var "vuxna".
Kan känna lite så ibland när jag får backflaschar från min egen uppväxt.. som igår när jag mindes hur mamma och pappa satt ensamma och drack kaffe på helgen medan Linn och jag pallrades upp framför barntv'n med lördagsgodis.. Nu var jag och M plötsligt där själva och snart har vi också två barn som sitter där inne..
Läskigt.. tänk att vi är vuxna..
Idag ska vi nog inte heller göra så mycket. Lillebror är smått febrig och vi andra känner oss lite snoriga och hängiga. Blir nog till att matshoppa en runda på ICA för kylen ekar verkligen tomt.. Spännande söndag va ;)
0 kommentarer