vaknade precis



resten av familjen sover fortfarande.. och.. är inte bara det det bästa som finns?
Att vakna en lördagsmorgon och känna sig sådär krispigt nyvaken lite lycklig i magen över att det är helg, en styck härlig fredagskväll i bagaget och in planerad rolig lördag framför sig?
Perfa!
Igår begav sig familjerna Veris och Schönis på ausgeflükt till thairestaurangen här brevid. Det vankades buffé och vi var taggade till tusen. Mmm gud vad gott efter restaurangsvila sedan.. hmm.. ja gud vet när..
Lillfisarna var verkligen taggade. Innan Veris kom sprag Flisan och öppnade ytterdörren (med min hjälp såklart) för att titta om hon ändå inte kommit säkert tio gånger. Flisan hade dagen till ära gått med på att klä upp sig lite och kryssitaket stannade kläderna på hela kvällen.
Mycket finfin barnvänlig restaurang och trevlig personal som satte oss längst bort så att flicksen kunde motionera efter maten. Flisan åt en salig blandning av räckor, vårrulle, pommesfrites, friterade räkor, friterat kött.. ja det var liksom en hälig geggs på hennes tallrik av saker som verkligen slank ner. Favvis var ändå friterad banan till efterrätt :)
Vi vuxna gillade också mycket och Vincent satt faktiskt nöjd och glad i sin stol i två timmar! Med några skuttpauser då såklart och lite gos..
Heja min lille snälle son!
I torsdags innan M kom hem och vi gick till fotograferingen köpte jag en sådan där hoppgunga till honom. Derra efter att ha mer eller mindre kramp i armarna. Helst hade lille V just nu skuttat i knäet dygnet runt tror jag ;)
Satte ner honom i gungan och han trillade liksom ner som ett litet frimärke.. växa till sig lite till tyvärr men sen sen tror jag verkligen att det kommer vara värsta grejjen för lilleprutt!
Idag vaknas det dop.. THE dop.. ni vet detdär som jag trodde jag glömt bort för några veckor sedan..
Ska bli hur kul som helst att gå coh kul att träffa Linas familj och andra vänner! Ja.. och så lite god mat också har hört rykten om smörgåstårta, tårta och pizzabullar till barnen. Mmm...
Nixpix nu är det dags att väcka familjen så vi hinner med frulle!
Godmorgon!





0 kommentarer