Just den där

tiden då bebisar vaknar till och börjar ge respons till världen omkring måste ju bara vara den härligaste. Att man kan börja leka tillsammans och ha ett ordentligt samspel ihopa och se hur barnet verkligen bara suger åt sig det man lär. Så är det ju iofs hela vägen upp sedan känns det som. Flisan är ju fortfarande sådan att hon lägger allt man lär henne i minnesbanken. Man kan riktigt se när kunskapen trillar dit och precis som en sparbössa rasslar det till i hennes ögon när poletten trillar ner.
Minne har hon som en häst iallafall lillstrumpan!

Igår var jag och minisarna på BVC för att vaccinera Vincent. Vi var taggade som tusan och Flisan såg verkligen fram emot att hjälpa till. Väl där vägde vi och mätte. Vincent som började lååångt ner på skalan rasslade ju till och kasade upp ett par snäpp där i början när han kom. Efter ungefär två månader stannade han och har sedan dess följt sin kurva exemplariskt!
Är inte det lite fantastiskt? Prickarna är EXAKT på samma streck sedan dess både på längd, vikt och huvudkurvan!

Min BVCtant kunde även konstatera att hans lilla huvud vuxit ut igen där det var lite platt ett tag. Tack vare finaste Lina som kom med det bästa tipset ever att lägga Vincent mitt emellan två ihoparullade handdukar på ett örngott. På detta viset kan han inte rulla över på mage utan stannar på sidan. Ofarligt alltså och huvudet kunde lugnt få växa ut igen.. (ja ni fattar huvudet växte ju inte in i kroppen igen hihihihi)

När sprutorna låg där på bordet och väntade blev Anna plötsligt blek. Men herregud vad gör jag sa hon plötsligt och tappade ansiktet ganska rejält..
Tydligen skulle det alltid vara 8 veckor emellan vaccinationerna och endast 5 ynkliga veckor hade gått sedan den senaste. Dvs.. det var definitivt inte dags för vaccineriing!
Anna bad om ursäkt säkert 10 gånger och såg ut att skämmas som en hund. Själv tog jag det lilla lugna och ja.. alla kan ju göra fel.. ingen fara skedd.
Minns för tre år sedan när vi missade skicka en ett mycket viktigt papper till Tingsrätten på mitt jobb och riskerade att hamna i ORDENTLIGT blåsväder. Tack vare att en underbart klok förälder då tog det lugnt och var förlåtande klarade vi oss.. så som sagt.. ALLA kan missa när stressen blir för hög. Huvudsaken var att det inte hände något farligt och det gjorde det ju inte!
Så.. Flisan fick en tatuering och sen satt vi och myspratade lite med Anna. (ja.. faktiskt.. med Anna..)
Nya tider fick vi, hela två stycken i december. En vaccination den 4:e och ett läkarbesök den 15:e, på min pappas födelsedag. Ja och en dag efter att jag och flickorna bus varit på julkoncert utan makar och kids. Tja Sofia får ju ha sin kvar i magen såklart ;)
Nix, nu ska jag klä mig innan lillprinsen vaknar igen. Mamma kommer kl 12.30 idag för att mysa med mig och kidsen ikväll. Martin åkte till jobbet kvart över sju imorse och förväntas hem igen ca 22.30. Maa vaccinerngen (om lillprins skulle bli sjuk) ringde jag därför in assistanskåren i form av min väna moder!
Yess, jag skyller på det.. ;) Ikväll ska det mysas bigtimes! Just det.. en tårta skulle jag ju slänga ihopa med ju..
hejehej!
0 kommentarer