hektisk men så najs dag!

Det var tur att dagen började så lugnt som den gjorde. Jag och Vincent myste loss här hemma, gosbusade en hel del och hade hur kul som helst tills han slocknade vid tiotiden. Inte förräns vid halv ett blev det dags för fru Schön att stiga ur mogonrocken och det ja det var SÅ härligt. Både att behålla den på och att ta av den ;)
Framme på förskolan sov Flisan så jag och Vincent kunde i lugn och ro studera storasysters konstverk! Här nedan syns:

"Algätare och fisk"



"Mormor och morfar handlar"

den observante kanske ser den röda kundkorgen till höger i bild..



I dörren på väg hem mötte vi en lärare som Flisan kommer ha nästa höst som helt plötsligt började berömma Flisan så att hennes mams helt tappade fattningen. Han fullkomligt öste lovord över hur duktig, snäll, försiktig, väluppfortrad Flisan är.. ousch mmmm Ja, jag blev helt rörd! Min Flisa så himla duktig!!

Innan det sedan blev fikamys med våra nya kompisar tillika nästgrannar blev det promenad till Sege parkför att hämta "Noah". Jess vi har nu två kompisar som heter Noah minsann.
Efter helhärlig eftermiddag, där jag faktiskt förstod danskan.. kryssitaket, blev det snabbt in i bilen för att åka vidare till Lomma där Fliset och jag var bjudna på tjejfest ikväll.
Flisan var SÅ taggad att åka att hon innan gästerna åkte gav grannNoah skorna i vardagsrummet då hon förstod att han var på väg hem till sig. När vi vinkat av familjen kastade hon sig ut i hallen och tog på sig sin overall och skor på två millisekunder. Innan jag ens hann amma klart stod hon färdig och ropade färdig jaag VANN!!
Flickorna bus spanar in nya leksakskatalogen..



fina fina vän




Men titta här vilket kaos.. en petar näsan, en somnar, en ser lätt hysteroid ut och en skriker för full hals :))



Flickorna bus tvättar sig lääänge efter nattamacka



finingar




0 kommentarer