Flow!

Wow, vågar ju knappt säga det men sicket flow jag har på mammaskapet just nu. Börjar liksom reda opp saj som man hade sagt i Krishanstad där jag kommer ifrån..
Lillefis sover, huset bäddat och här sitter jag mendans diskamskinen, tvättmaskinen och bakmaskinen snurrar. Lunchen står redo för ugnen i kylen och klockan tio kommer besök av Lina, Lilly och leo. Det ni det är flow det!
Sitter och solar en liten stund och pausar innan det är dags att klä på sig och snoffsa innan besöket kommer. Flisan är på förskolan idag och skulle på Teater "Fina fisken" på utflykt. Superskoj! Hon var så stolt igår och möttes av en mycket stolt moder som faktiskt lyckades laga Flisets elektriska piano på egen hand. Flisan blev så stolt att jag benämndes "bästa mamman i världens" "du är så HIMLA GO mamma" Min mamma är bäst" och allehanda andra trevligheter som fick gårkvällens milda huvudvärk att kännas som en vindbris i tinningen.
Igår var vi ju hos en annan gobit, Ulrika, och hennes två små telingar Thea och tilda på visit innan jag körde Flisan till simmet. Thea och Flisan lekte bra ihopa och hade verkligen jättekul. Flsian blev sedvanligt lillegammal till tusen när hon träffade någon som var lite yngre. Skönt samtidigt när hon blir sådan för hon bråkar aldrig utan är det något som är tok kommer hon vuxet bort för mig och förklara precis vad det är istället. Mycket skönt men lite roligt samtidigt!
Samma är det när Flisan busar för det mesta. istället för att som andra barn busa loss när vi är själva så genomför Flisan buset, ofta under övervakning av mig, och går sedan in och förklarar detajerat precis vad hon gjorde för bus. När jag förklarar att jag blir besviken på henne ber hon snällt och lugnt om ursäkt och lägger huvudet på sneg och plutar med underläppen så att jag ska ta upp och gosa henne.
Ååå hoppalösa unge..
Nix nu hinner inte jag snacka med er längre för det är dags att googla tryffeldressing som vi ska ha till lunchen.
Tjintjing!
Ikväll bär det förresten äntligen av till Lomma igen där jag i egen hög person ska klämma på Lovisa hela kvällen.
Det ska bli urmys!! (hoppas hon med tycker det ;)

Lillebror i barnstolen igår vid lunchen minsann!

0 kommentarer