Vecka 36.. och pirr i magen

Ja lite faktiskt.. Vincents ankomst börjar ändå att närma sig med stormsteg!
M är lika pirrig som jag och har de senaste dagarna gått runt som en rastlös hungrig katt och jamat konstant om sängar, sovrumsmöblering, vagnar, bilbarnstolar mm..mm..
Det som just nu skiljer oss mest åt är att M är mer orolig än vad jag är över hur det kommer att bli. Han verkar tro att det kommer bli totalkaos här hemma i och med Vincents ankomst medans jag tar de mer med ro och tänker.. "det blir nog bra hur det än blir!".
Självklart är jag också lite nervis och mycket väl medveten om att en nyentrad treårstrotsig tvåochetthalvtåring nog inte kommer se med blida ögon på sin konkurrent.. men jag tror ändå att det kommer bli bra.. bara han kommer ut frisk och välmående. Kanske är det mer där min oro ligger..

På jobbet är det lugna puckar känns det som med avpoletering av de flesta ärendena. Men med en avgående chef, kollega som slutar, en nyanställd förra veckan och nyrekrytering av två fasta personal förutom de tre extra som kommer in i sommar som semesterpersonal.. Ja då är man nästan glad att sluta ;)
Näe skämt och sido det kommer säkert gå kanon men det är mycket som händer och många bitar som ska falla på plats.

Idag ska la familglia åka på utflykt till Stångby och gå på sitt livs första loppis minsann. Muffinsen står i ugnen och mackorna är färdigbredda. Ska bli underbart att komma iväg ut i solen!
Får hoppas att gamla buggan blir såld idag också.. har lagt in en nya annons på blocket och sänkt priset en bit så det går förhoppningsvis bättre denna gången!
Återkommer med lite bilder ikväll :)
0 kommentarer