sista vab-dagen på ett bra tag..

Flisan och jag har haft en fantastisk dag idag. Visst lillfisen var attans hängig framåt eftermiddagen med anledning av förkylningen men ändå.. sån ljuvlig dag vi haft!
Imorse sov vi läänge efter ytterligare en hostnatt. Halv TIO vaknade vi båda två i sängen och låg sedan bokstavligt talat kvar och kramades och mös i en kvart. (OBS låång tid för lilla fröken Schön!)
Efter bullfrukost, som egentligen ingen av oss var så sugen på, städade vi gemensamt förrådet från allschöns grejjs. Säger bara MIN MAN herregud vad han kan spara undan i sin garderob. Hittade bland annat talgbollar bland hans T-shirtar.. IUCK!
Vi röjde som tokar jag och lillfis och kånkade sedan ut i garaget med hjälp av allschöns bärhjälpmedel. Bland annat kämpade lillfisen som bara attans med att kånka värmeljuspaket ut i garaget på sin dockvagn. Sötaste lilla goungen.. som hon slet..

När vi var klara med allt var det dags för lunch och då var vi båda två rejält hungriga. Ugnsbakad lax med kokt potatis och kall sås med creme fraise.. Ååå så gott!
Vi hjälptes verkligen åt och Flisan var så stolt över att få hjälpa till. Tänk vad ljuvligt att ha tiden, tålamodet och orken att låta henne hjälpa till.. dessutom vilken aptit lillfisen fick när hon själv varit med och lagat :)
I eftermiddag körde vi en sväng ner till barnaffären för att titta på matstolar (STOKKE) eftersom vi blivit tvugna att lämna tillbaka den vi lånat av syrran. Saknar den och måste nog bittert erkänna att det lutar emot en ny STOKKE trots att dessa är svinusdyra. Men så bra.. och snygga..
Sprang på en klient som jag fastnade hos i tjugo minuter (till sist lade sig Flisan platt på golvet och strejkade..) samt en gammal kollega som jag gillar starkt som även det blev tjugo minuters snack med (även här lade sig Flisan till sist på golvet och strejkade om vi inte gick..)
Den lilla rundan  blev alltså sammalagt ganska så lång och inte så konsigt att lillfis blev trött till sist.
Som tack för att hon varit en sådan pingla avslutades dagen med att hon fick en krona som hon fick handla vad hon ville för. Kronan räckte till en ny badleksak som fungerade över förväntan ikväll på den lilla badstrejkaren. ÄNTLIGEN gick hon frivilligt med på att hoppa ner i badkaret ikväll!
Hon var gigantiskt söt när hon handlade sina badfiskar med sin krona.. det är något visst med en liten tvåochetthalvtåring som högtidigt sträcker fram sin krona själv till kassörskan och ska betala..
Ikväll har vi annars fnissat ihjäl oss halvt åt lillfisens konstiga uttalanden om hur kroppen fungerar. Hon har ju efter biblioteksrundan igårkväll blivit lite utav (vad hon nog själv skulle vilja kalla) för en expert på just människors anatomi. M och jag har bland annat fått lära oss ett och annat och snoppar som hon just nu är lite smått besatt av.. Hon är ju sedan förra veckan inte en flicka längre om jag glömt berätta det..
Tur man har lite kiss och bajshumor kvar som aldrig gått över.. ;)
Imorgon blir det tillbaks till jobb igen och kvällsjobb vankas.. sista på ett tag om man säger så och näst sista umgänget med kidsen innan föräldraledigheten.  Imorgon kväll vaknas det dessutom finbesök av goaste vännerna Håkan och Veris vars mamma/sambo Lovisa övergett dem tillfälligt för USA-resa med jobbet. Så imorgon ska vi skämma bort dem lite med grillmys och mumsdessert.
Nix nu är det dusch innan det är nattisnattis.. mina högröda kinder och överpigga humör talar sitt tydliga språk.. jag är TRÖTT även om jag vägrar erkänna det för mig själv..

Får jag be om stööörsta möjliga.. tyyyystnad..



koncentrationen på topp!

0 kommentarer