Piieh

Vilka kvällar det blir nu när förskolerejset kommit igång på allvar. Energinivån är på TOPP när vi hämtar lillfis på kvällarna och tempot fortsätter glatt hela kvällen.
Kvällsmatarna har blivit rena njutningarna med en hungrig skrutt som denna veckan suttit som ett ljus och tacksamt tuggat i sig det som stått på bordet. Dessutom har hon hedrats med att få äta på porslinstallrik vilket fungerat över all förväntan.
Frågorna haglar under middagarna så man behöver ju inte direkt leta samtalsämnen. Vad är kassler mamma, varför äter vi det, vad är det för sås mamma, vem har gjort den, vilken good sås mamma TACK!! Du är duktig du mamma.. och söt.. jag tycker du är söt och snäll mamma! Varpå hon klappar sin mamma uppskattande på armen..

Hon är verkligen själv söt som få vid bordet och jag undrar var hon plötsligt fått det finfina bordsskicket ifrån?!
Men som sagt.. direkt när maten är uppäten kör hon igång i 180 igen och det nästan viner om henne när hon svischar förbi. Flisans lilla klunsa till mams hänger inte riktigt med just nu kan jag erkänna.. tjockistempot är kanske inte riktigt vad jag skulle beskriva som i 180 just för tillfället. Men jag mår bra iallafall och det är jag så ENORMT glad över. Lite foglossning, lite förvärkar då och då men jag har verkligen ingenting att gnälla över. Känner mig faktiskt riktigt lyckligt lottad att kunna säga att jag mår näst intill prima och det i vecka 35!
Avslutar med Flisan i högform från en liten kvällsdiskussion som ägde rum tidigare ikväll.. men det får nog läggas ovanpå dethär inlägget.. så himlans teknisk är jag inte heller ;)

0 kommentarer