KATASTROFDAG! men med bra avslut..

fredagen den trettonde.. not my kind of day..

Den inplanerade sovmorgonen, före Flisans förskoleutflykt till havet, med avlämning på förskolan SENAST kl 08.45 gick sådär..
Sovmorgon blev det men med akut uppvak klockan tjugo över åtta då jag konstaterade att min mobil dött under natten och inte ringt..
Barnet avlevererades av en svettig frustande moder som fortfarande hade morgonrösten kvar. Oduschad, oborstade tänder och med hungrig mage.. Lillfisen fick ett korvbröd i handen under tiden vi klädde på oss och mjölk på vägen så henne gick det ingen nöd på!
Väl framme satt ALLA de andra kompisarna på trappan utanför förskolan i sina illgula västar, prydligt uppradade, och ropade "Fliiisan" när vi kom. Flisan hann knappt ens bli ledsen innan de väntande barnen knatade vidare till utflyktsbussen..

Halvvägs nere mot stan konstaterar jag vidare att min lånade garagenyckel från arbetskollegan inte längre satt i nyckelknippan..
En timme senare är hela bilen, hemmet samt garageuppfarten genomgången i detalj på jakt efter nyckeln. Försök föreställ er en mycket gravid kvinna stående på alla fyra grävandes under sätena på bilen.. hmm.. en syn för gudarna..
Med panikrosor på kinderna kör jag till sist ner till förskolan igen och lyckas med lasersyn genom framrutan på bilen hitta nyckeln i gruset utanför entrén..

Kommer ner till jobbet och ena höften känns plötsligt som att den ballat ur helt. Lyckas halta mig igenom arbetsdagen med sammanbitna käkar och umgänge.. Jäkla foglossning och jäkla mig som inte kan låta bli att gå till jobbet fortfarande trots att jag är i nionde månaden..

Sista ruttenbotten blir när jag sen efter jobbet hämtar lillFliset på förskolan sist av alla barnen idag..
Den känslan är INTE kul alls.. men vad gör man när man måste jobba sen kväll och maken är på trivseldag med jobbet?

Efter allt gnäll måste jag ändå säga att den haltande kvällen blev mycket över förväntan ändå. Lillfisan och jag mumsade godis, pratade och lyckades bara vara tillsammans utan att i stort sett göra någonting annat än bara finnas hela kvällen. Mycket mys, gos och kram och så härligt att bara få vara nära lill-loppan, ensam, en hel kväll. Hon är ju världens goaste unge.. om ni inte visste det redan.. och helt fantastisk på att pladdra på med sina halvhittepåsanningar om det ena och det andra :)

Imorrn blir det heldag med vännen Lovisa. Startskottet går vid tiosnåret med helkroppsmassage som kommer följas av lunch och därefter ansiktsbehandling. Lillstrumpan och pappa ska roa sig kungligt på lekland med Veris och pappa Håkan under tiden.
Kan avslöja att lillstrumpa var ganska taggad ikväll när jag berättade att det är imorgon som är stora leklandsdagen.. "Vera tycker det är såååå roooligt" tjöt hon exalterad..
Imorgon kväll antar jag att vi landar framför mello vid niosnåret.. iallafall om familjens värsta schlagerfan får bestämma.. ;)
0 kommentarer