Hur 17 kan man hosta så mycket..

Stackars Flisan som hon hostat inatt! M och jag har sovit i omgångar och det var nog först på morgonkvisten som jag till slut lyckades somna ordentligt. Flisan kan inte ha sovit många timmar men var trots det väldans pigg när jag väckte henne vid åtta.
Till frukost tillverkade vi sedan med gemensamma krafter scrambled eggs innan vi fortsatte ner till Kirsebergsbiblioteket för att låna böcker. Tanken var att ge Fliset svar på några av hennes en miljon frågor och hon fick själv välja preciiis vilka böcker vi skulle låna. Min dolda tanke var att få lillfisan att kunna stanna och mysa med mig på gräsmattan några soliga timmar mitt på dagen..

Blev en hel dröse faktaböcker vi fick med oss hem, flest om fåglar men även några om kroppen som Fliset med bibliotekariens hjälp valde ut. Superhärligt och mysigt var det att hänga på picnicfilten några timmar och bara läsa, äta och prata i solen.. Ja, Fliset sprang en hel del rundor också förståss.. trots förkylningen..

När vi tröttnat på gräsmattehänget avancerade vi sedan in till Panduro i stan för att köpa lite välbehövligt pysselmaterial. Blev inte mer än en stor påse pärlor visserligen men det var lillkotten fullkomligt nöjd med!
Väl hemma igen var gården full med minikids och Flisan och jag fastnade i sandlådan i nästan två timmar med de andra gårdsinvånarna. Mycket trevligt och kul omväxling för oss båda två mysomtar!

Medan jag satte igång en stoor laddning äppelmos och kvällens kvällsmat, kycklinggryta, pysslade M och Fliset ihopa ett armband med de nya pärlorna. Flisan var så stolt över att hon pysslade hemma och spontanutbrast flera gånger "mamma TITTA jag pysslar med pappa!!"
Härligt att hon älskar att pyssla och det känns lite betryggande inför framtiden. Det är ju inte helt fel att pyssla tycker även hennes mams som tittade med lystna blickar på pärlorna under tiden jag hackade grönsaker och äpplen..
Imorgon får vi se hur det blir men det lutar emot att lillfisen får bli hemma en dag till. Fortsätter hostan lika jeklig inatt också känns de inte alls bra att skicka iväg henne till förskolan.
VAB-valet blir ganska enkelt eftersom jag har gjort allt klart på jobbet och M har.. mycket viktig dag på jobb imorgon..
Får väl offra mig att hänga på gräsmattan och lekplatsen en dag till ;)
Här komemr några bilder från dagens gräsmatte-lekplatshäng!

Flisan gillade starkt boken "Kan man beställa en bror"



Även "Ett barn blir till" gick hem




Flisan kämpar för att förmå sig själv att låna ut favvokrattan till liten granne..



Men är man snäll och lånar ut får man själv låna :))


0 kommentarer