juhupp

Idag var det dags för ytterligare en koll hos Nettabettanspättan. Vid två var jag där och kvart över två strosade jag ut med ett mycket fjantigt leende på läpparna.
Tänk vad fånigt att man kan bli stolt över en sån enkel sak som att ens barnmorska kallar en för " en riktig A-patient.." 
Herregud det är väl inte tack vara mig själv som jag mår som en prinsessa utan för att jag har en jekla flax med att vara preggo!
Kanonasjärnvärde utan järnpiller (för alla lonkalonkagodisar jag mumsar i mig?), bra blodtryck (inte tack vara alla lonkalonka..), bra vikt (hehe..) och kalasbra liten bebbe i magen som, trots att han är vaken, ligger på en lugn och fin puls.
Tryggbjörn redan i magen alltså.. vad månnde det bliva.. kanske en ny liten mystomte som pappsen ;)

Tja, jag gick iallafall ut superdupernöjd och kände mig som den ultimata barnaföderskan. Övervägde nästan för en sekund att skaffa ytterligare en knodd efter denna men sköt bestämt bort tanken!
Det är ett HELT annat beslut som får tas när den dagen kommer. Och det kommer iallafall inte hända inom den närmsta framtiden och då snackar vi minst fem år iallafall..

Väl tillbaka på jobbet hade jag ett underbart samtal med hovrätten i Malmö som gjorde mig på om möjligt ännu bättre humör än tidigare. Älskar människor som brinner för sina jobb och som dessutom är lite härligt wild and crasy när man talar med dem i telefon.. trots att de jobbar på.. hovätten som blivande domare!
Upplivad av glada damen i tillifon blev det fikapaus innan det var dags för dagens umgänge som är det näst sista innan jag slutar på fredag.

Hemkommen från jobbet möttes jag av en liten nakenfis som sprang mot mig med vidöppna armar, vilt skrikandes, och kastade sig upp i min famn. Blev pusskalas med en energinivå som skulle kunna värma upp en standardvilla under ett helt åt framöver.

Nu sitter jag här och pustar efter flintastek och vaniljpudding. Ni vet de där läskiga tyska puddingarna som man köper i plastbägare i fyrpack.. köper ju dem för Flisans skull.. ;)
Nä nu är det onsdagsmys i soffan för imorrn är jag ledig och då vankas det Lina och Lillymys de luxe!

Måste bara berätta vad jag nyss hörde från vardagsrummet där det just nu läses godnattsagan "Rut och Knut"

Martin: Flisan vet du vad mamma och pappa kallade dig för när du låg i mammas mage?
Flisan: Nää... *tvekar*.. nä det vet jag inte..
Martin: Men vad tror du?
Flisan: *osäker röst* lillebror..??
0 kommentarer