Huh..

Det börjar närma sig och nervisarna börjar spännas.. Igårkväll fick jag mail och sms från vännen J på granngården att deras lille skrutt trillat in.
När jag läste sms'et fick jag ståpäls på hela kroppen. Herergud nu har alla pyttebebisar som vi väntade på före min trillat in och jag står näst på tur. (nu får jag ståpäls igen..) HUH!

Inte för att jag är så nervös för förlossningen i sig utan mest att det bara pirrar i hela kroppen av skräckblandad förtjusning när jag tänker på den. Vet ju liksom vad det är jag ger mig in på och ja.. det kommer ju inte vara underbart hela tiden..
Har iallafall pratat med mamma i telefon ett par gånger i veckan och fått veta att hon, min kämpigaste kämpe till mams kommer att packa väskan ikväll och sitta redo och vänta på att jag ska ringa. Hon kommer nämligen bums att åka hit då och ta hand om Flisan när det är dags att åka till BB.

Det känns otrooligt skönt och tryggt! Måste tillägga att det finns en annan känsla inblandad också som inte riktigt går att beskriva. Jag har ända sedan jag fick reda på att Vinnisen skulle komma visualiserat att mamma skulle passa Flisan. När mamma blev sjuk var det oerhört jobbigt att tänka om och se på alternativen (hur bra de än var måste jag tillägga!!)
Jag ville bara att mamma skulle ta hand om Flisan för tanken har funnits så länge i mitt huvud.. När jag får mitt andra barn är mitt första trygg hos min fantastska mamma. Herregud hur knasigt låter inte det.. men så är det iallafall!

Flisan ser nu verkligen fram emot att mormor ska komma och passa. Tror att även hon börjar förstå att det verkligen är nära nu. Hon frågar mycket och lillebror är hela tiden med i hennes tankar. När vi är och handlar ska han också ha när hon får. Om hon ser saker för bebisar så frågar hon om det är något som lillebror kan behöva. Han finns med i periferin och det känns bra!

Idag var lillskruttan fri från förskolan och fortfarande lite liite snuvig. Humöret var på topp idag och energinivån likaså. I eftermiddags hade hon nog behövt en liten slummer men tvärvägrade. Herregud hennes humör har blivit uppåt väggarna den sista tiden och jag känner igen det preciiiis.. det ÄR mitt humör.. Superarg om hon inte får som hon vill och kan tvärvägra och strejka hur länge som helst för att få sin vilja igenom. Idag skulle hon tvärt inte gå på toaletten innan vi åkte iväg och trots tio frågor (hon blev bara surare varje gånga jag frågade..) ville hon INTE kissa. Till slut stod vi mitt inne på Rusta när hon plötsligt ropar "kissaaaaaa mammmaaa nuuuu". Kan tillägga att ni som har barn som toastrejkar EJ bör uppsöka denna butik då de saknar kundtoalett. Menmen.. synden straffar sig själv! HA! En hel eftermiddags sparad kiss på golvet fick de :)
*fniss*
Tur att vi kunde skratta åt det iallafall.. Stackars Flisan skämdes ganska rejält efteråt och det blev jag som fick trösta henne. Jaja.. myspysig dag har vi haft som vanligt och imorrn trillar Fliset in på förskolan och busar några timmar på förmiddagen för att inte komma helt ifrån sina kompisar.
Har tänkt att hon får gå 9-11 några dagar (2-3) i veckan för att hon inte ska komma ifrån det helt. Speciellt nu när allt går så himla bra och hon verkligen trivs!
Jag kommer sakna henne som en tok imorgon men ibland får man tänka med hjärnan istället för hjärtat tyvärr.. Får trösta mig med att sy klart babyfilten till Vinnisen eftersom jag fortfarande inte sytt på sidenkantbandet runt om.
Natti natti!
Här kommer några bilder från innan idag:





0 kommentarer