Funderar på..

Hur i hela världen jag ska kunna sova inatt med ett aerobicspass pågående i magen..
Stepbrädan är inatt ingen mindre än.. yess.. ni gissade troligtvis rätt.. mina revben och min kissblåsa!

Vince dunsar fram och tillbaka så till den milda grad att jag spontanutbrister i *ouff* lite då och då.
Min teori är att lillprinsen vaknade till nu ordentligt när det blev lugnt efter dagens låångpromenad runt i Köpenhamn och på Tivoli. Problemet är ju bara att hans väna moder nu hade tänkt att sova och inte inta rollen som träningslokal..
Hmm.. lika bra att gå in i köket och bulla upp med en macka och lite bubbelvatten för här kommer det inte bli nåt sova av på en stund.

Attans mysig dag hade vi idag iallafall men herregud så trött jag blev när vi kom hem! Kinderna är fortfarande lilaröda och varma men det är så värt det. Skulle kunna göra om denhär dagen tusen gånger om bara för att få se Flisans lyckliga leenden igen..
Måste erkänna att jag tänkte en hel del idag på hur mycket som förändrats under de senaste fem åren. Senast jag och M var på Tivoli var 2006 och jag måste nog erkänna att vi kanske inte riktigt fördrev tiden med samma sorts nöjen som vi gjorde idag direkt..

Sent inträde kl 15 byttes mot kö vid öppnandet av Tivoli kl 11, öl och snabbmaten på utomhuskrogen byttes mot mineralvatten och finlucnhplatte på den inglasade balkongrestaurangen.. 100 åk i bergbanan byttes mot.. 200 åk i veteranbilarna, ölpausen halvvägs in i karusellåkandet byttes mot mjukglass med strösselpaus, kaffe och fin kaka och ännu mer mineralvatten..
Fyrverkeriet kl 00 när Tivoli stängde med efterföljande stormål mitt i natten på Burger King byttes mot.. hemgång kl 17.30 och stopp på vägen hem vid brofästet för ett.. HAPPY MEAL till lillkotten i baksätet..

Men ändå.. det var en helt ljuvlig dag idag på Tivoli och jag måste säga att även om sommaren 2006 års Tivolibesök var superduperkul så gick årets besök till historien. Tivoli är fantastiskt att uppleva genom sitt barn ögon.. Tivoli fick idag helt enkelt en helt ny dimension tack vare lillkotten i vagnen! 

0 kommentarer