Dagen efter i Lomma

Mysig dagen-efterstämning har vi haft idag med godingarna i nya huset i Lomma. Alla var nog lika sömniga denna dag trots att festen igår var ungefär lika blöt som en decemberdag i Sydney.. Men är man glada, men trötta, småbarnsföräldrar så är man :))

Flisan avslutade iallafall dagen igår med att fullkomligt sovkrascha mitt emellan sina föräldrar ivrigt pladdrandes. Nitton gäster i casa Schön hade gjort sitt intryck på lillskruttan som klarade av att hålla sig vaken tills klockan var över tolv!
"Mamma iiinte sova vakna, iinte sova vaaakna" pladdrade hon på i sängen och spärrade upp ögonen. Men tjoffs, hux flux, så låg hon där ändå och sov som en sten.
Den lika trötta pappsen lyfte över lillfisen i sängen varpå hon somnade om och sov vidare i denna pose..
Lite imponerande eller hur!

Lillfis sovkrasch efter kalaset




Och så lite dageneftersmysbilder från fina huset i Lomma!











2 kommentarer
Jonna

Den där sovställningen kan jag meddela att vår dam anammat sedan spädbarnstid. Första gången hon sov över hos min bror fick jag ett smått hysteriskt sms med frågan om hon verkligen fick och kunde sova så. The frog. Ärvd av mor som sov likadant med rumpan i vädret.

Ser nu ett missat samtal från dig, vad på hjärtat?

Och jag har inte fått tummen ur att svara på ditt fina mail men kan meddela att det är lugntlugntlugnt ang torsdags!

Cicci

Hej stumpan! Var bara tokigt snackesugen idag när jag lämnat Flis på förskolan och promenerade in till jobbet i stan :) How bout lunch på torsdag? Jag jobbar men kan nog smyga iväg en timme iallafall! Stoor kram hoppas innerligt du slapp bli sjuk..