yihaa!

Huston vi har ett namn!
Ett namn som funkar för alla tre schönisar. Förutom kanske för den allra minsta som ikväll även önskade lägga till namnet "Musse".
Super sa vi, inte om Musse dock, men om att vi nu har ett namn som vi alla tre kan enas om!
Namnet innehåller I och C, klingar fint ihopa med Schön, storasysters namn och dessutom.. är det ett attans vackert namn med en fin betydelse. Ja.. och så är det ett alldeles eget namn och inget tagit eller ärvt efter någon gammal död släkting.

Tjohoo :)

Kommer dock inte att avslöja namnet ännu eftersom det är och förblir en väl bevarad hemlis för alla utom för familjen S.

Förskoletrubbles fortsätter annars dessvärre med ledsen Flisa. Men.. imorse var nog den väna modern något mer förberedd (eller kanske tillräckligt uppretad efter morgonens fajt..) och klarade av att tackla situationen ganska nästan halvbra.

Mormor, som hämtade på förskolan idag, klarade dock inte situationen lika bra och började gråta i sällskap med Schönabönan när hon kom.
Goda vännen L förkunnade, mycket vist, ikväll över tillifonen att äpplet inte faller långt från.. Ja ni vet fortsättningen.. och syftade på snyftkorven mig!
*humph*
förolämpande.. Som om jag hade lätt att snyfta när F sätter igång.. Sicken lögn ;)

Nåväl..
Ikväll åt vi bästa goaste middagen här hemma med fint familjsällskap. Imorgon är det ledig dag och jag och Fliset skall sysselsätta oss alldeles ensamma här hemma. Har saknat lillfisen enormt denna veckan och känslorna har väl varit ganska så starka för oss båda så det ska bli en ren njutning att få mysa alldeles själv med min lilla skrutt.
Faktum är att vi har en hel del att hitta på för imorgon efter lunch bär det iväg till Degeberga för en härlig helg med mys, brasa och trehjuling.

Har även planerat in en hel del mys med våra familjer så vi får se om vi hinner med så mycket annat.. Är lite sugen på en österlensutflykt på lördag om det blir fint väder men vi får se..

Nu är det dags att knoppa in för natten inatt blev inte helt jättebra med en hel del avbrutna sovstunder. Lillfisen hällde dessutom ut ett HELT GLAS ISKALLT VATTEN i min säng inatt vid halvtresnåret som jag i min halvvakenhet bara lade en handduk över och somnade om ovanpå..
Vaknade en timme senare iskall i min blöta säng med sne rygg efter den knöliga blöta sömnen.
suck.. jaja så är det att vara småifismams ibland..
nattisnattis!
3 kommentarer
Wiveka Westerberg

Fredric?

Anonym

Nope :)) Men bra chansning!

Sverrelinea

Site was very helpful. thank you