surpuppa

Sicket surpuppeinlägg jag skrev i söndags kväll. Å lät det surt så var det milt uttryckt för just vad jag var..

Nu har dock den surpuppiga C förvandlats till den väna, glada positiva människa jag är igen ;) och stämningen är åter igen det normala i casa Schön.

Eller ja.. riktigt normalt är det ju inte för här hemma huserar just för tillfället ytterligare två stofiler vid namn mormor och morfar!
I måndags kom lille farfar alltså och tog sig an barnpassningen här hemma och tur var det.. för till dagis hade hon då rakt inte kunnat gå schönabönan. Lagom när farfar hade kommit satt febern som en smäck, nosen rann och hostattackerna haglade. Imorse vaknade hon brännhet med över 39 graders feber fast ändå med ett leende på läpparna. Men se då var mammsen och pappsen redan redo. Mormor och morfar var redan på väg i gamla volvon redo att ta sig an en lite smått "moody" dotterdotter med rinnade nos.

Jag blev skjutsad till arbetet, hämtad och dessutom utfordrad ikväll med den finaste godaste middag man bara kunde tänka sig..
Säger bara.. lax, potatis och goesås.. OCH jordgubbar till dessert!
Hon har god smak min dotter.. och mams.. ;)

Imorgon kunde kanske schönabönan gått till förskolan eftersom den lilla fisen repat sig otroligt bra idag. Men.. bättre att ta det säkra före det osäkra och låta henne (och mormor och morfar..) vara hemma en dag ytterligare!
Imorrn är det viktiga möten och kvällsjobb som står på schemat för min del och vidareutbildning, heldag för M som han verkligen sett fram emot.
Så det där att vara hemma och VAB'ba finns det liksom inte riktigt plats för i våra liv just nu..
Sån tur att man då har snälla föräldrar som ställer upp!!!

Torsdag är jag ledig igen och F och jag planerar att stanna i sängen heeela dagen. Förutom en sväng till affären för att inhandla allehanda läckerheter inför smarremiddagen på lördag kväll då dvs. På lördag vankas det lyxkrubb i casa Svensson/Andersson och fru S skall stå för desserten.

Men nu.. ja nu är det dags att säga nattisnattis!
0 kommentarer