lite lagom snurrig..

Börjar känna att den där snurrigheten som kom som ett brev på posten förra graviditeten har kommit tillbaks för att stanna. Idag kom jag flera gånger på mig själv att fånstirra på allehanda mystiska objekt och tänka "hmm" vad gör detdär där..
Ett typiskt sådant exempel var idag när jag plötsligt fann mig själv idiotstirrandes på Flisans vantar inne i skötrummet på Entré.
Vad gjorde dessa mystiska röda objekt i min hand och vad skulle jag egentligen med dem till..?
Bäst att stoppa dem på säkert ställe måste jag ha tänkt och pulade tryggt ner dem i bröstfickan på mammasnickisarna.

En knapp halvtimma senare befinner jag mig i mitt i Rörsjöstaden med en dotter utan vantar i vagnen.
Hmm.. vantar.. såg jag inte dem någonstans..
Några ytterligare minuter senare var vantisarna fortfarande mystiskt försviunna och jag fick pula på dottern mina egna gigantiska extravantar.

Suck..
Hej igen klanthjärna och hjärtligt välkommen tillbaka i min enkla, men stadigt växande, boning!
Menmen.. så länge jag omger mig med sötnosar till vänner som har tålamod när allt tar dubbelt så långt tid som vanligt går det väl bra och den lyxen känner jag faktiskt att jag har!

Idag fick Fliset och jag finbesök här hemma av lillsnutteskruttan Lilly-bus med medföljande mams. En mycket hungrig skara bestående av två tjockisar samt två dvärgar på ett respektive två bast väntade ivrigt på att brödet  skulle bli färdigt och broccolisoppan emd ädelost skulle puttra klart. Det var en låång väntan för samtliga individer, men till slut, när klockan blev precis tolv, pep äntligen klockan och vi kunde äta!

F hade då precis snuffsat ihopa sig igen efter att helt fräckt puttat sin ett år yngre kompis in i hallbyrån så hon slog sig rejält i bakhuvudet. Hennes mor, dvs jag, blev arg, MYCKET arg och det kändes verkligen väldans viktigt att tala om för henne, så att hon förstod, att gör man verkligen inte!
Det tyckte nog inte Fliset iofs som var minst sagt illa berörd efter sin lilla terroristhandling..
Lilla Lilly hämtade sig dock bra efter att ha suttit i mamsens famn en stund.. stackars liten plutt måste ha gjort riktigt ont!

Efter lunch var det dags för promenad ner till Entré för mumsgod fika och sovstund för småfisarna. Småfis ett somnade utan problemas i vagen  knappt utanför Mölledalsgatan, medans den något större, tvärvägrade och satt i stort sett och småbusade i vagnen hela vägen ner till stan.

Väl framme blev det en kanonasfika på Waynes som minsann även kunde erbjuda allehanda leksaker som roade en lång stund under fikan. Även ett litet bord och stolar fanns att tillgå som även de på ett mycket tillfredställande sätt uppfyllde sitt syfte. Fliset, som är sin mors dotter, roade sig kungligt under en halvtimmes tid med att möblera om bland minimöblerna medans mamsen fick fika i lugn och ro!

Avslutar med sötnosen och tillika en av de gladaste ettåringarna i stan, Lilly, med sin favvismedlem i den Schönska familjen.. Ciss!

0 kommentarer